[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، هادی تیزهوش تابان پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی و صنعت ساراتف روسیه با اشاره به اینکه ایران و روسیه روابط تاریخی دارند، اظهار کرد: روابط میان این دو کشور در سال های گذشته توسعه یافته و به دنبال گسترش این روابط هستیم.

وی به همکاری روسیه در زمان همه گیری ویروس کرونا با ایران و افزایش مبادلات تجاری میان دو کشور اشاره کرد و گفت: این دیدار در راستای توسعه روابط و مبادلات تجاری میان ایران و روسیه انجام شده است.

حجم تجارت ایران و روسیه ۲ میلیارد دلار در سال است

در ادامه این دیدار رئیس اتاق بازرگانی و صنعت ساراتف روسیه نیز با اشاره به روابط تجاری فراوان ایران و روسیه، اظهار کرد: اتاق بازرگانی ساراتف از سال ۲۰۰۴ روابط خود با اتاق بازرگانی ایران را آغاز کرده تاکنون شش هیئت تجاری از ساراتف به ایران و چهار هیئت تجاری از ایران به ساراتف سفر کرده اند.

سرگی میرونف با بیان اینکه توافقاتی بین طرفین انجام شده و برخی از آنها در حال اجرای است، گفت: روابط تجاری ما در حد قابل قبولی قرار دارد و حجم تجارت دو کشور بیش از دو میلیارد دلار در سال است و امکانات مناسبی برای توسعه روابط داریم.

وی اضافه کرد: دورنمای خوبی برای گسترش روابط تجاری بین ما وجود دارد و مبادله چنین هیئت هایی می تواند به ارتقای همکاری ها کمک کند.

گسترش روابط با ایران

در ادامه این نشست معاون وزیر توسعه اقتصادی ساراتف نیز گفت: ایران از شرکای اصلی ما برای صادرات و واردات است.

یلیزاوتا نچایفسکایا با اشاره به رتبه ایران در تجارت با ساراتف در سال گذشته، ادامه داد: علاقه مند به توسعه روابط با ایران هستیم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان