[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام روح الله حریزاوی عصر پنج شنبه در نشست «مهندسی تبلیغ» با حضور رؤسای ادارات و نهادهای فرهنگی گیلان با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) برای انقلاب مردم را در کنار خود قرار دارد، اظهار کرد: حلال همه مسائل در جامعه اسلامی مردم هستند.

وی به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه توجه جدی به مسائل جمعیت اشاره و با بیان اینکه وضعیت مطلوب نیست، افزود: اگر در زمینه جمعیت اقدام جدی و عاجلی انجام نشود شرایط سختی در انتظار جامعه است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه با اشاره به پیری جمعیت در استان گیلان، اضافه کرد: بر اساس بررسی ها اگر همین روند ادامه یابد در ۳۰ سال آینده دیگر قومی با عنوان گیلک وجود ندارد.

وی با بیان اینکه همه ما در برابر این موضوع مسئول هستیم، تصریح کرد: اگر بتوانیم جدای از موضوعات حاکمیتی مردم را نسبت به این موضوع آگاه کنیم که اگر در زمینه فرزندآوری اقدامی نشود قطعاً هویت، تاریخ و فرهنگ آنها به خطر خواهد افتاد.

حجت الاسلام حریزاوی به شرایط سخت ازدواج و رسم و رسومات غیر عقلانی و غیر دینی اشاره و بیان کرد: باید با آداب و رسوم های غلط در زمینه ازدواج مبارزه و مقابله شود.

وی با تأکید بر ضرورت هم اندیشی بین دستگاه ها در زمینه موضوع جمعیت، افزود: ایجاد اجماع فرانهادی در سطح استان ها، توافق بین دستگاهی، توجیح نخبگان در زمینه موضوع جمعیت، تبلیغ جریان ساز، تمرکز بر مخاطب خاص، ایجاد ارتباط بین حلقه های میانی، مانع زدایی و استفاده از روش جهادی از مهم ترین محورهای موضوع جمعیت است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه امروز افراد زیادی دغدغه جمعیت دارند، اضافه کرد: عده ای با رفتار ایدئولوژیک به دنبال حل مسئله جمعیت هستند که این رفتار آسیب زننده بوده و نتیجه عکس در زمینه فرزندآوری در سطح جامعه دارد.

وی با تأکید بر اینکه به جای نگاه ایدئولوژیک باید از نگاه معرفتی در خصوص اهمیت و جایگاه زن، مادر و تولد استفاده شود، گفت: باید در این بخش نگاه و تمرکز ما بر روز جامعه زنان باشد.

حجت الاسلام حریزاوی با بیان اینکه باید در زنان احساس شکوه و سلوک به وجود آوریم، ادامه داد: قرآن در زمینه تولد و ازدیاد نسل آیاتی زیادی دارد باید رویکردها در زمینه فرزند آوری به سمت رویکردهای معرفتی تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه موضوع کاهش نرخ تولید یک مسئله ملی سنی و شیعه ندارد، گفت: آن بعدی از مسئله جمعیت که امروز سبب عدم تمایل افراد به فرزند آوری شده ترس از آینده فرزندان است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اگر بحران جمعیت در کشور حل نشود با بحران امنیت مواجه می شود، افزود: در حوزه جمعیت باید الگوهای فاطمی ارائه شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان