[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده شامگاه پنجشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی اصول ثابتی در رابطه با مذاکرات دارد، اظهار کرد: مبانی نظام و عملکرد طرف مقابل مشخص است.

وی گفت: جمهوری اسلامی نیازی به مذاکره جدید نمی دید اما طرف مقابل وارد مباحث جدیدی شده و برداشتن تحریم ها، برقراری روابط اقتصادی عادی و رعایت مجموعه قوانین در مذاکرات اخیر مورد بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اولویت سیاست خارجی کشور ارتباط نزدیک با همسایگان در حوزه های مختلف است، افزود: تاکید مجلس و دولت استفاده از ظرفیت ها برای توسعه روابط با کشورهای منطقه است و در صدد آن هستیم با تشکیل یک تیم اقتصادی قوی اهداف خود را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه آزادراه رشت - قزوین پس از گذشت سه دهه همچنان تکمیل نشده است، ادامه داد: تاکنون ۷۰ درصد این پروژه تکمیل شده و مابقی آن نیز باید در این دولت تکمیل شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه راه آهن رشت - کاسپین و آستارا از اولویت های جمهوری اسلامی است، ادامه داد: یکی از ارکان دیپلماسی اقتصادی افتتاح این راه و اتصال شبکه ریلی از چین به اوراسیا است اما بدعهدی برخی کشورها و ضعف اجرایی ما باعث شده که تاکنون تکمیل نشود.

آقا زاده با اشاره به اینکه زمین کمربندی خمام طی ۲۰ سال گذشته موجب رنج مردم منطقه بوده است، اظهار کرد: نامه نگاری ها انجام شده تا ساختار تحولی در این مسیر انجام شود و طبق وعده های داده شده حداکثر تا پایان امسال مشکل آن حل می شود.

وی با اشاره به ضعف مدیریتی در حوزه کشاورزی، بیان کرد: مسائل فنی و مشکلات مردم در طرح هادی در نظر گرفته نشده و سودجویان و دلالان برای خرید اراضی کشاورزی به گیلان هجوم آورده اند.

آقازاده با بیان اینکه فعالیت کشاورزی برای مردم به صرفه نیست، تصریح کرد: نمایندگان برای تغییرات فنی طرح هادی آمادگی دارند و نظارت مسئولان قضائی روی طرح ها بیشتر شده و درصدد مهار فساد اداری در این موضوع هستیم تا به سمت تعادل پیش برویم.

نماینده رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه سوءمدیریت و بی برنامگی باعث شده که با گره سختی در حوزه پسماند مواجه شویم، افزود: پس از ۱۰ سال که اعتبارات مختلفی برای ساماندهی پسماند گیلان اختصاص یافته هنوز به دلیل سو مدیریت ها مشکلات پابرجا است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان