[ad_1]

رئیس ستاد مرکزی ۹ دی در مورد حوادث سال ۱۳۸۸ گفت: فتنه ۸۸ کاملا آمریکایی و صهیونیستی بود و عامل تحریم های همه جانبه غرب شد.

به گزارش ایسنا، علی محمد نائینی در پیش خطبه نماز جمعه امروز(سوم دی ماه) با تسلیت و تعزیت شهادت حسن ایرلو، سفیر ایران در یمن اظهار کرد: زنده نگه داشتن حماسه نهم دی، ابتکار الهی و حکیمانه رهبری بود. تا با گذشت زمان، این حماسه تاریخی دست خوش فراموشی و تحریف نشود. روزهای سال به طور طبیعی یکسان هستند، اما شکل گیری اراده ها یک روز را متمایز و الهام بخش می کند.

رئیس ستاد بزرگداشت نهم دی گفت: حرکت مردم ایران در نهم دی، تجلی قدرت الهی، ولایت مداری، دشمن شناسی، بصیرت، همبستگی ملی و یک واکنش عاشورایی بود. نهم دی، همه آرزوهای دشمن را درهم ریخت. عظمت ملت ایران به نمایش گذاشته شد. نهم دی نشان داد که اگر دششمنان فتنه ای را آغاز کنند، خاتمه دهنده آن ملت ایران خواهد بود.

"عده ای سعی می کنند با تحریف، فتنه ۸۸ را به یک دعوای انتخاباتی و بد اخلاقی سیاسی تنزل دهند"

سردار نائینی افزود: اگر با جنگ نرم و غبار آلود کردن فضا و سکوت نخبگان فضا تیره و تار شود، ملت ایران با تشخیص درست به صحنه می آید. اگر تهدید یا تحریم در میدان باشد، مردم ایران پیروز خواهند بود. نور خدا هرگز در این سرزمین اسلامی خاموش نخواهد شد. عده ای سعی می کنند با تحریف، فتنه ۸۸ را به یک حادثه عادی سیاسی، دعوای انتخاباتی، سوء تفاهم و بد اخلاقی سیاسی تنزل دهند. آنها می خواهند با ارائه روایت هایی مخدوش عظمت کار مردم را در ۹ دی، به یک راهپیمایی حکومتی و در طرفداری از یک نامزد انتخاباتی خاص تقلیل دهند.

رئیس ستاد مرکزی ۹ دی اظهارکرد: اگر فتنه درست روایت نشود، جریان فتنه با توجیه و انکار آن روایات خود را ارائه خواهد داد و به تعبیر رهبری جای حق و باطل عوض خواهد شد. بنابراین، به دست گرفتن روایت فتنه ۸۸ یک کار جهادی و از مصادیق جهاد روایت است. امروز جنگ روایت، تحریف و جنگ شناختی به عنوان یکی از ابعاد جنگ نرم بسیار جدی است. مهمات این جنگ تولید محتوا و راه مقابله با آن به دست گرفتن روایت حوادث مهم تاریخی از طریق رسانه های نوظهور است. این جنگ برای ناامید کردن مردم و در هم شکستن اراده ها است. این جنگ مکتب حضرت امام خمینی(ره)، مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی و دفاع مقدس و سایر حوادث مهم تاریخی را هدف قرار داده است.

فتنه ۸۸ کاملا آمریکایی و صهیونیستی بود
قدرت های بزرگ و دنباله دار تاریخ سران فتنه را در گورستان تاریخ دفن کردند

نائینی با استناد به اعتراف سران کشورهای غربی، گفت: بر این اساس، فتنه ۸۸ کاملا آمریکایی و صهیونیستی بود. مدیریت فتنه در خارج کشور و رهبران میدانی و پیاده نظام هایشان از داخل یارگیری شده بود. فتنه ۸۸ از جنگ ۸ ساله خطرناک تر بود، زیرا دشمن همه هویت ملت ایران را نشانه رفت. آنها می خواستند به بهانه تقلب دروغین دستاوردهای ملت ایران از جمله مردسالاری در انتخابات سالم و متقن را زیر سوال ببرند.

وی تأکید کرد: در فتنه ۸۸ همه گروه های معاند و معارض آمدند. غربی ها همه داشته ها، سرمایه ها و تجربیات خود را برای فروپاشی نظام به میدان آوردند. نهم دی به ما می گوید که در برابر پیچیده ترین توطئه ها، با بصیرت، صراحت و قاطعیت و ولایت مداری می توان ایستاد. رهبران داخلی فتنه با برافراشتن پرچم حضرت امام خمینی(ره) با میراث آن عزیز یعنی انقلاب اسلامی و ولایت فقیه درافتادند ولی مردم به سرعت از آنها فاصله گرفتند و قدرت های بزرگ و دنباله دار تاریخ آنها را در گورستان تاریخ دفن کردند.

فتنه ۸۸ عامل تحریم های همه جانبه غرب شد

نائینی با اشاره به انتخابات ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ گفت: فتنه ۸۸ نه تنها شیرینی این انتخابات را به کام ملت تلخ و دشمن را برای براندازی امیدوارم کرد، بلکه عامل تحریم های همه جانبه غرب شد. ملت ایران همچنان از پیامدهای فتنه ۸۸ رنج می برند. همچنین این فتنه آزمون تلخی برای بعضی نخبگان کشور شد. برخی نتوانستند صحنه را درست تشخیص بدند. برخی هم با عافیت طلبی و لجاجت و هوای نفس با جریان فتنه همراهی کردند. مدیریت حکیمانه و الهی رهبری در مهار فتنه و آشکارسازی ابعاد آن در جامعه نقش بی بدیلی در باطل السحر کردن فتنه داشت. واقعیت این است که هیچ رویداد و حادثه ای نمی توانست ملت ایران برانگیزد.

رئیس ستاد مرکزی نهم دی با بیان اینکه احساسی که در ۹ دی به جریان افتاد با روح عاشورایی در آمیخته شد، گفت: وقتی امام حسین(ع) و عاشورا مطرح شد، ملت ایران به صورت غیرقابل کنترل برای جمع کردن بساط فتنه به میدان آمدند. واکنش مردم سریع، عاشورایی، ربرگیرنده همه سلایق و اقشار و فقط برای دفاع کامل از اسلام و انقلاب   و مقابله کامل با همه داشته های جبهه باطل بود. این واکنش در ۱۳ استان کشور در هفتم و هشتم دی و در سراسر کشور همزمان با نهم دی با حضور ۴۰ میلیون برگزار شد. پیام نهم دی به مسئولان این است که ملت ایران سرمایه صبور، صادق و پای کار نظام هستند. این ملت را باید شناخت و قدر خدمت به آنها را دانست.

وی در پایان با اشاره برنامه های ستاد مرکزی نهم دی از برگزاری تجمع عمومی با رعایت پروتکل های بهداشتی در سراسر ایران خبر داد و در مورد برنامه تهران گفت: ان شاء الله در تهران روز پنجشنبه
ساعت ۱۴:۳۰ در میدان آیینی امام حسین(ع) جمع خواهیم شد. 

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان