[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام روح الله حریزاوی شامگاه پنجشنبه در نشست بررسی نقش عناصر و تشکل های فرهنگی در جوان سازی گیلان، اظهار کرد: بر اساس آمارها نرخ باروری کنونی کشور یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است که برای رسیدن به نرخ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیازمند افزایش جمعیت ۷۵۱ هزار نفری هستیم.

وی با اشاره به وجود هشت میلیون و ۵۰۰ هزار خانم مستعد باروری در کشور، افزود: فرهنگ سازی، مطالبه گری و قانون گذاری سه اصل مهم در افزایش جمعیت است که دولت انقلابی عزم جدی برای تحقق این مهم دارد.

حجت الاسلام حریزاوی با بیان اینکه از نظر قانونگذاری در خصوص افزایش جمعیت وضعیت مطلوب است، ادامه داد: دولت برای افزایش جمعیت سال آینده ۱۲ هزار میلیارد تومان بودجه به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع کاهش و پیری جمعیت مهمترین چالش اجتماعی روز کشور است، تاکید کرد: به لحاظ قانون گذاری در جایگاه خوبی هستیم اما اجرای قانون خصوصاً در بخش فرهنگی مهمترین مسئله است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر ضرورت افزایش معلومات برای افزایش قدرت تحلیل با نگاه رویکردی، تصریح کرد: متأسفانه مشکلات اقتصادی مهمترین بهانه و دغدغه مردم برای فرزند آوری است و معتقدم می توان با کار فرهنگی دغدغه ها را تغییر داد.

حجت الاسلام حریزاوی با بیان اینکه به دلیل عدم انجام کار فرهنگی مورد هجمه های فرهنگی قرار می گیریم، ادامه داد: مهمترین راهبرد فرهنگی را نباید دفاع دانست بلکه هجوم در مقابل هجوم بهترین اقدام است.

وی با اشاره به اینکه امروزه حضور در فضاهای مجازی و شبکه جهانی به بخشی از هویت افراد تبدیل شده است، اضافه کرد: مأموریت ما تنها انجام کار فرهنگی و اشاعه و ترویج فرهنگ فرزند آوری برای جلوگیری از بروز بحران جمعیت است.

حجت الاسلام حریزاوی با تاکید بر ضرورت ذائقه سازی و معرفت افزایی، گفت: یکی از کارهای فرهنگی مهم، صحبت کردن با بانوان مستعد باروری در خصوص قداست و عظمت، لذت و شکوه و عشق مادری است و ترس از مشکلات و درد و رنج های فرزند آوری و تربیت فرزندان را باید از آنان دور کرد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به حلقه های میانی به عنوان راهبرد اصلی ترویج افزایش جمعیت در کشور، ادامه داد: طرح های کلان دولت باید به حلقه های میانی سپرده شده تا با شکل گیری اراده ها هم افزایی نیز ایجاد شود.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی همچنین گفت: باید کارهای فرهنگی در حوزه فضای مجازی و رویدادها به صورت منطقه ای با برگزاری کارگاه ها و نشست های هم اندیشی آغاز شده و نسبت به عوارض بارداری دیرتر از موعد به بانوان مستعد باروری آگاهی سازی شود.

حجت الاسلام حریزاوی به آموزش و گروه بندی تمام مدیران سازمان تبلیغات در آذرماه امسال اشاره کرد و ادامه داد: با برنامه ریزی صحیح و طبقه بندی شده می توان بسیاری از مشکلات را رفع کرد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان