[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، شاهین فتحی مدیرعامل جمعیت هلال احمر شهر تهران در نشست هم اندیشی به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: تهران و تمام مخاطرات شناسایی شده برای آن باید خواب را بر چشمان مسئولین این حوزه حرام کند.

وی افزود: در زمان وقوع حادثه، همه اقدامات تنها بر عهده دستگاه های خدمات رسان و امدادی نیست چرا که در سناریوهای نوشته شده برای تهران تنها دستگاه های امدادی نمی توانند عمل کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر شهر تهران خاطرنشان کرد: ساختن یک جامعه آماده برای بحران باید در اولویت مدیریت بحران کشور باشد. آموزش برخورد با مخاطرات، ساختن شهروندان و شهری آماده از جمله لازمه های پایتخت است.

وی با تاکید بر اینکه تصور عملیات جستجو و نجات در صورت وقوع حادثه در تهران بسیار دور از ذهن است بیان کرد: ظرفیت سازی برای اسکان یک میلیون نفر با توجه به کمبود زمین در تهران می تواند بحران ایجاد کند و باید یک فکر اساسی در این زمینه کرد.

وی تصریح کرد: به عنوان جمعیت هلال احمر سعی کردیم اقداماتی برای اسکان و تغذیه اضطراری انجام دهیم و پایگاه های اقماری را در اطراف تهران در نظر گرفته ایم.

فتحی گفت: یک تفاهم نامه نیز با سازمان مدیریت بحران شهر تهران داشتیم و اقلام امدادی را در داخل شهر وتو کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر شهر تهران با بیان اینکه سوال اساسی این است که تا چه حد باید مردم تهران را از حادثه زلزله بترسانیم بیان کرد: مهمترین موضوع این است که مردم را آماده آموزش برای مقابله با بحران کنیم و این بر عهده روانشناسان اجتماعی است.

فتحی با بیان اینکه متأسفانه دچار تقلیل گری در آماده سازی مردم برای مقابل با بحران شده ایم، تصریح کرد: زمین شناسان می گویند که حادثه زلزله در تهران دور از ذهن نیست.

وی افزود: حتی در حال حاضر کوهستانهای تهران بالاترین آمار حادثه را در حوادث کوهستانی دارند و امیدوارم بتوانیم جامعه آماده در برابر حوادث بسازیم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان