جوانان را با فلسفه حجاب آشنا کنیم

۱۴۰۰/۱۰/۱۵ ۰۵:۰۸ چاپ کد خبر: 145448
[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، اشرف جناتی شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه سقف خواسته اسلام از حجاب، عفاف است اظهار کرد: رابطه بین عفاف و حجاب عموم است و بدون حجاب به عفت لطمه می رسد و هر دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

استاد دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه اسلام به جایگاه زن و حفظ عفت او توجه ویژه دارد، تصریح کرد: بدون داشتن حجاب امکان رسیدن به عفت میسر نیست و این دو باید در کنار یکدیگر رعایت شود.

وی با بیان اینکه در قرآن ابتدا به پوشش مردان اشاره شده است، بیان کرد: اگر مردان حد متعارف عرفی را در پوشش خود رعایت نکنند، عفت او مورد لطمه قرار می گیرد اما از نظر اسلام حجاب و عفت خاص زنان نیست و هر دو را در بر می گیرد.

جناتی با اشاره به اینکه حجاب با آزادی اجتماعی منافات دارد زیرا آزادی اجتماعی زنان باید به گونه ای باشد که حقوق دیگران را تضییع نکند، افزود: نوع پوشش زنان در اجتماع نباید حق مردان را ضایع کند و حجاب با آزادی انسانی منافاتی ندارد.

وی با بیان اینکه درونی کردن حجاب نیازمند آشنایی جوانان با فلسفه حجاب است، عنوان کرد: هدف اسلام از حجاب، پوشش است و باید با در نظر گرفتن اصول دینی و حدود شرعی پوشش، فرهنگ حجاب هر منطقه را نیز در نظر گرفت.

استاد دانشگاه افزود: متولیان جامعه باید فضای ترویج گناه که جوانان را به انحراف سوق می دهد را از آنها دور و امکان حیات طیبه را برایشان فراهم کند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان