[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید میر قربانی صبح چهارشنبه در آئین معارفه سرپرست جدید اداره کل گمرک آستارا، اظهار کرد: این گمرک در صادرات و واردات کالا از گمرکات مهم کشور به شمار می رود.

وی با بیان اینکه واردات و صادرات کالا باید با سرعت بیشتری در گمرکات این شهرستان مرزی صورت بگیرد، افزود: گمرک آستارا قلب اقتصادی استان گیلان است.

سرپرست فرمانداری آستارا با اشاره به کاستی های موجود در حوزه زیر ساخت ها در این گمرک، ادامه داد: توسعه و پیشرفت گمرک آستارا از مطالبات تجار، بازرگانان و مردم این شهرستان است.

وی با بیان اینکه شهرستان آستارا در همسایگی جمهوری آذربایجان کانون ارتباط زمینی، دریایی و ریلی ایران و اوراسیا و گذرگاه حمل و نقل منطقه ای است، گفت: روز به روز توجه و علاقه کشورهای حوزه قفقاز و روسیه به استفاده از آن افزایش می یابد.

میرقربانی اضافه کرد: تأمین نیروی انسانی، مشکلات زیرساختی و تحول در صادرات و واردات باید در این گمرک مهم کشور توسط دستگاه های اجرایی مرتبط و با همکاری همه ارگان ها پیگیری و رفع شود.

وی خواستار اتمام هر چه سریع تر پروژه محوطه سازی گمرک آستارا شد و بر اخذ کد گمرکی ریلی و جذب نیرو و تعامل سرپرست جدید و همچنین پرسنل اداره کل گمرک آستارا با تجار و بازرگانان منطقه تأکید کرد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان