[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه پنجشنبه در سفر به آشتیان و بازدید از کتابخانه عباس اقبال آشتیانی اظهار کرد: رئیس دولت سیزدهم شخصی فرهنگی، عالم، انقلابی و فرهنگ دوست است و با همه وجود پشتیبان فعالیت های فرهنگی و هنری است.

وی با اشاره به ظرفیت های شهرستان آشتیان، گفت: مجموع افراد متنفذ و خیر در این شهرستان وجود دارند و می توانند کمک کنند تا بتوان گام های خوبی برای ارتقا وضعیت فرهنگی هنری این شهرستان برداریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بنده به ارتقای هرچه بیشتر حوزه فرهنگ و هنر در دوره جدید امید دارم و این رغبت و علاقه در همه جا در چهره همگان نمایان است و دولت فرهنگی نیز چنین عزمی دارد.

اسماعیلی گفت: آشتیان نام پر آوازه ای دارد و با مفاخر ماندگار این منطقه و این شهرستان آشنا هستیم. یک فصل مشابهی از خدمات و آثار علمی و فرهنگی این شهرستان در همه جای کشور گسترده است و همه نسبت به آن حس خوبی دارند و یک نوع تعلق خاطر احساس می کنند.

وی بیان کرد: مجتمع فرهنگی علامه آشتیانی و کتابخانه عمومی اقبال آشتیانی نیازمند تکمیل هستند و قرار شد برای مجتمع فرهنگی بلافاصله تفاهمی انجام و از وزارت ارشاد ۵۰ درصد اعتبار مورد نیاز پرداخت شود و ۵۰ درصد مابقی را استاندار از منابع استانی تأمین کند تا این پروژه به زودی راه اندازی شود و این شهرستان با این عظمت و کسوت دارای یک مجتمع فرهنگی خوب شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ۵۰ درصد پروژه کتابخانه نیز توسط خیر ظرف یکسال پیش رفته و مابقی آن طی تفاهم نامه ای از سوی اداره کل کتابخانه ها یا کمک استانداری در اسرع وقت انجام شود.

اسماعیلی در پایان بیان کرد: امیدواریم در این منطقه بتوانیم برنامه های فرهنگی و هنری در طراز این شهرستان برگزار کنیم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان