[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی عصر جمعه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به نقش و جایگاه برنامه فرهنگی و هنری در فرهنگ سازی، اظهار کرد: باید زیرساخت های لازم برای اجرای چنین برنامه های در سطح استان فراهم شود.

وی با بیان اینکه بازگشایی تالار مرکزی رشت به عنوان بزرگترین مجتمع فرهنگی و هنری شمال کشور یکی از زیرساخت ها است، افزود: بهره بردار رسمی از این تالار می تواند به اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در سطح ملی و حتی بین المللی در استان گیلان کمک کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به افتتاح این تالار در سال ۹۷، گفت: این تالار به صورت ناقص افتتاح و از سوی وزارتخانه به یک مؤسسه واگذار شد که بعدها مشکلاتی در این زمینه ایجاد و سبب تعطیلی تالار مرکزی رشت شد.

وی همچنین به برگزاری چندین جلسه با شهرداری رشت برای حل مشکلات موجود و بهره برداری از تالار مرکزی رشت، اضافه کرد: استفاده از امکانات و ظرفیت های این تالار مطالبه جدی فعالان فرهنگی و هنری استان گیلان بوده است.

ثقتی در ادامه بعد از رایزنی های بسیار و توافقان انجام شده تالار مرکزی رشت با اجرای همایش «فرم و نقد در هنر و سینما» به صورت رسمی بهره برداری می شود، گفت: این برنامه ساعت ۱۵:۳۰ روز دوشنبه ۲۰ دی ماه با حضور «مسعود فراستی» و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت اجرا می شود.

وی با بیان اینکه تلاش می شود تا کاستی ها و کمبودها موجود در تالار مرکزی رشت با کمک و همکاری استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان و همراهی شهرداری برطرف شود، ادامه داد: تالار مرکزی رشت می تواند به ویترین فعالیت های مشترک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و شهرداری رشت تبدیل شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر اینکه رویکرد دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر عدالت محوری است، تصریح کرد: با آغاز فعالیت تالار مرکزی رشت می توانیم گام بزرگی در این مسیر برداریم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان