[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده بعد از ظهر شنبه در در نشست بررسی معضل پسماند سراوان در فرمانداری رشت با بیان اینکه اقدامات انجام شده در سراوان تاکنون ناموفق بوده است، بیان کرد: موضوع سراوان تبدیل به بحران زیست محیطی شده و پس از گذشت ۴۰ سال باید بررسی کنیم که آیا توانایی حل این مشکل را داریم یا خیر.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس اصلی ترین مشکل در سراوان را سوءمدیریت دانست و گفت: دومین مشکل مربوط به بحث اجرایی و عدم توانمندی پیمانکاران است و تا زمانی که این دو مشکل حل نشود موضوع سراوان تا سال ها بعد ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت استان برای رفع معضل سراوان بهره گرفت، تصریح کرد: از پانزده سال قبل بحث تفکیک زباله از مبدا مطرح شد اما رفته رفته این موضوع کمرنگ شد در حالی که اعتقاد کارشناسان این است راهکار اصلی تفکیک زباله از مبدا است.

آقازاده با بیان اینکه باید چند شرکت خصوصی برای موضوع سراوان دعوت به همکاری شوند تا این موضوع از حالت انحصاری خارج شود و امکان باج گیری یک شرکت خصوصی فراهم نباشد، افزود: شهرداری باید در موضوع آموزش تفکیک زباله از مبدا جدی تر ورود کند.

وی با تاکید بر ضرورت مدرن سازی تجهیزات زباله سوز و کمپوست، بیان کرد: دستگاه ها و ماشین آلات فعلی مستقر در سراوان با توجه به شرایط آب و هوایی پاسخگوی نیازها نیست.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان