[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید استاندار گیلان از تالار مرکزی رشت با بیان اینکه این تالار بزرگترین تالار شمال کشور است، اظهار کرد: عملیات اجرایی ساخت این تالار از سال ۸۶ آغاز و در سال ۹۷ افتتاح شد.

وی افزود: این تالار به دلایل مالی و نواقص سالن و سپس شیوع کرونا تعطیل شد و از چرخه خدمات رسانی به حوزه فرهنگ و هنر بازماند.

مدیرکل فرهنگ انقلاب ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه فرصت دو ساله از وزیر ارشاد برای رفع نواقص تالار مرکزی رشت گرفته شده است، اضافه کرد: در خصوص هزینه های نگهداری تالار با سازمان برنامه و بودجه ریزانی های انجام و مشکلات مربوطه حل شده است.

وی ادامه داد: با شهرداری رشت نیز به نگاه تعاملی رسیدیم تا این مکان به ویترین فعالیت های مشترک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و شهرداری رشت تبدیل شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه بهره بردار اصلی تالار مرکزی رشت این اداره کل است و با مدیریت آن افتتاح می شود، تصریح کرد: تالار مرکزی رشت از فردا (دوشنبه ۲۰ دی ماه) با یک رویداد سینمایی شروع به کار می کند.

ثقتی با اشاره به اینکه تالار مرکزی رشت چهار سالن بزرگ و خوب با ویژگی های منحصر به فرد دارد، ادامه داد: این سالن با تمام ظرفیت خود به مردم و اهالی فرهنگ و هنر خدمات دهی می کند و به قطب فرهنگی و هنری رشت تبدیل می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به سفر معاون توسعه و منابع انسانی وزارت ارشاد با هدف رسیدگی به نواقص تالار مرکزی رشت، بیان کرد: این تالار با وجود نواقص فعلی نیز می تواند خدمات دهی کرده و برای جلب اعتماد عمومی و افزایش نشاط مردم شروع به کار می کند.

وی با بیان اینکه رفع نواقص تالار مرکزی رشت مانند نصب دکور و نور در سالن تئاتر و همچنین نصب بالابر در مجموع هزینه بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان نیاز دارد، افزود: هزینه نگهداری سالن در حالت عادی ۳۰۰ میلیون تومان بوده که هزینه مربوطه تا آخر امسال تأمین شده است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان