[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، جبار کوچکی نژاد عصر پنج شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه فاضلاب رشت وضعیت مناسب تری نسبت به خوزستان ندارد اما صبر مردم ما بسیار زیاد است و اعتراض نمی کنند، بیان کرد: حداقل دو مشکل اساسی گیلان یعنی پسماند و فاضلاب باید حل شود.

وی با اشاره به اینکه حتی یک بیمارستان جامع در گیلان نداریم، افزود: برخی مسئولان ملی به دلیل تبلیغات تصور می کنند که بودجه زیادی برای استان گیلان در نظر گرفته شده در حالی که بسیاری از پروژه ها در طول ۸ سال دولت قبلی تکمیل نشده است.

۱۰ درصد شهرهای گیلان از شبکه فاضلاب برخوردار هستند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در ادامه این جلسه با اشاره به پروژه های حوزه آب، اظهار کرد: با توجه به تغییر اقلیم و خشکسالی چند سال اخیر، بسیاری از پروژه های حوزه آب گیلان نیمه تمام مانده است.

عباس صابر افزود: سد شفارود، پلرود و سدهای لاستیکی که ظرفیت خوبی برای نگهداری آب در زمان مورد نیاز برای کشاورزی هستند، به دلیل نبود اعتبارات کافی نیمه تمام مانده و مشکلات زیادی برای استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه میزان برخورداری شهرهای گیلان از شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب زیر ۱۰ درصد است، بیان کرد: هیچ کدام از شهرهای گیلان دارای سیستم جمع آوری و تصفیه فاضلاب نیستند.

صابر با اشاره به اینکه گیلان از معضل پسماند رنج می برد ادامه داد: بسیاری از پروژه های حوزه پسماند نیمه تمام مانده و برای تکمیل آنها مجموعاً به اعتبار ارزی ۴۰ میلیون دلاری و اعتبار ریالی ۸۵۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی با بیان اینکه زیرساخت های درمانی گیلان فرسوده و غیراستاندارد است تصریح کرد: اکثر پروژه های درمانی نیمه کاره و عمر میانگین ۲۵ ساله دارند و نیمه کاره رها شدند و نه تنها به میانگین کشوری نزدیک نیست بلکه پایین تر از استانداردها است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان