[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی عصر سه شنبه در نشست صمیمی با اهالی تئاتر استان گیلان با اشاره به اینکه این جلسه بسیار مغتنم است، اظهار کرد: تمام انتقادات بیان شده از سوی اهالی تئاتر استان به حق و از روی دلسوزی است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در زمینه زیر ساخت های اولیه برای نمایش با چالش و مشکل مواجه هستیم و این گلایه از سوی هنرمندان عرصه نمایش به حق است، افزود: بی شک انتقادات و گلایه ها برای ارتقا و اعتلای تئاتر و هنر کمک کار مدیران خواهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تأکید کرد: مشکلات به تنهایی حل نمی شود بلکه می توانیم با همدلی و هم فکری و همکاری این چالش های را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه اهالی هنر به ویژه فعالان حوزه تئاتر می توانند کمک کار باشند، ادامه داد: شهرداری و دانشگاه ها و بسیاری از دستگاه های باید برای حوزه فرهنگ و هنر هزینه کنند باید با یک نگاه دلسوزانه بلندگو جامعه هنری باشیم.

ثقتی در ادامه با اشاره به اینکه انجمن هنرهای نمایشی باید تقویت و مشکلات و چالش رفع شود، تصریح کرد: یکی از رویکردهای ما در دوره جدید پالایش همه انجمن ها است و انتخابات انجمن ها باید برگزار شود قطعاً انتخابات قوی انجمن قوی تشکیل می دهد.

گیلان در زمینه زیرساخت های اولیه نمایش با مشکل مواجه است

وی با بیان اینکه حال و هوای محتوای تئاتر خوب نیست، تصریح کرد: در سال های اخیر تئاترهای خوب کمتر اجرا شده و باید به سمت ارتقای کیفیت آثار تولیدی حرکت کنیم نباید برای اجرای تئاتر عجولانه اقدام شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه شورای نظارت و ارزشیابی تئاتر تشکیل شده اما منفعلانه عمل می کند، ادامه داد: باید جلوی اجرای تئاترهای ضعیف گرفته شود و در این زمینه با هیچ کس تعارفی نداریم.

وی با بیان اینکه ارتقای کیفیت آثار باید در اولویت متولیان این حوزه قرار گیرد، افزود: عدالت فرهنگی رویکرد دولت سیزدهم بوده و در این دولت به دنبال تمرکززدایی در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری هستیم باید همه شهرستان ها به صورت یکسان دیده شود.

ثقتی با اشاره به اینکه بودجه و اعتبارات خوبی برای زیرساخت های هنر و فرهنگ پیش بینی شده و در سفر رئیس جمهور هم تلاش می شود اعتبارات و مصوبات خوبی در این زمینه جذب شود، ادامه داد: اعتبارات وزارت ارشاد برای اجرای برنامه های هنری به ویژه نمایش پایین است و باید از همه ظرفیت دستگاهی که فعالیت فرهنگی و هنری انجام می دهند استقبال کنیم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان