[ad_1]

سید امیر مصباح در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به درگذشت هنرمند برجسته تئاتر و تلویزیون استان گیلان استاد «علی حاج علی عسکری»، اظهار کرد: بار دیگر قلب تئاتر گیلان با از دست دادن یکی از اساتید بزرگ، انسانی شریف، هنرمند توانا و مردمی و ارزشمند خود از تپش ایستاد.

وی با بیان اینکه حضور پیشکسوتان و اساتیدی همچون استاد فقید «علی عسکری» وزنه سنگینی برای هنر استان گیلان به ویژه تئاتر بوده و هست، گفت: قطعاً از دست دادن هنرمندی همانند مرحوم «علی عسکری» سخت و ضایعه ای جبران ناپذیر برای هنر گیلان است.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با تأکید بر اینکه خاطرات به جامانده از استاد «علی عسکری» از ذهن اهالی فرهنگ و هنر استان به ویژه تئاتری ها پاک نمی شود، افزود: آثار فاخر و ارزشمندی از این استاد فقید به یادگار مانده است.

وی با اشاره به اینکه استاد «علی عسکری» در زمینه بازیگری، کارگردانی و نویسندگی فعالیت داشت، افزود: در حوزه نویسندگی از این استاد فقید آثاری همچون نامه های گیله مرد، عاشورا، خورشید کاروان، خاک به یادگار مانده است.

مصباح با بیان اینکه استاد «علی عسکری» در تمام طول عمرش تلاش کرد رسالتش را به عنوان یک بازیگر، کارگردان و استاد به بهترین شکل انجام دهد، گفت: قطعاً آثار این هنرمند فقید چه در قالب کارگردانی، نویسندگی و بازیگری برای همیشه ماندگار خواهد ماند.

وی ادامه داد: استاد «علی عسکری» از نسل هنرمندانی است که با جدیت چراغ تئاتر و صحنه و هنر گیلان زمین را روشن نگه داشتند.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه تأکید کرد: شاید از این پس استاد «علی عسکری» را در قالب جسم در کنار خود نداشته باشیم که این فقدانی جبران ناپذیر برای هنر گیلان به ویژه تئاتر استان است اما آثار، اندیشه و کلام استاد برای همیشه در میان علاقه مندان به هنر تئاتر جاری و ساری است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان