[ad_1]

سید امیر مصباح در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر، اظهار کرد: همانند سال های گذشته علاقه مندان به هنر به ویژه سینما منتظر اکران فیلم های این جشنواره هستند.

وی با بیان اینکه در سال های نه چندان دور علاقه مندان برای دیدن این فیلم ها باید از سراسر کشور به تهران سفر می کردند تا در ایام جشنواره موفق به تماشای فیلم ها شوند، افزود: در چند سال اخیر با تمهیدات اتخاذ شده استان هایی که ظرفیت و زیرساخت های لازم برای اکران همزمان این فیلم ها دارند به این کار اقدام می کنند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه با اشاره به ظرفیت های بالای این استان در برگزاری جشنواره های هنری به ویژه با موضوع سینما، گفت: با توجه به سابقه درخشان گیلان در اجرای جشنواره های هنری به ویژه در حوزه سینما این استان در برگزاری این همزمانی پیشتاز و پیشگام بوده است.

وی با بیان اینکه گیلان طی هفت سال گذشته اکران همزمانی فیلم های جشنواره فجر در حضور تماشاگران رکوردار در میان سایر استان ها بوده است، اضافه کرد: بارها در سال های گذشته شاهد پیش بینی سانس های ویژه برای برخی از فیلم ها به دلیل استقبال خوب تماشاگران بودیم.

مصباح با اشاره به اینکه افزایش تعداد مراکز اکران کننده فیلم های این جشنواره در گیلان همیشه یکی از مطالبات اهالی هنر و علاقه مندان به سینما استان بود، ادامه داد: امسال تلاش شده تا موافقت ستاد مرکزی جشنواره را برای اکران فیلم های جشنواره فجر را در دو مکان تالار مرکزی رشت و سینما ۲۲ بهمن کسب کنیم.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: در صورتی که تا طی روزهای آینده تغییر در نظر این ستاد رخ ندهد امسال این دو سالن میزبان اکران همزمانی فیلم های جشنواره فجر در استان گیلان هستند.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی های اولیه ۱۶ فیلم چهلمین جشنواره فیلم فجر در استان گیلان اکران می شوند، تصریح کرد: طی روزهای باقیمانده این تعداد نهایی و قطعی و جدول اکران ها به مردم اطلاع رسانی می شود.

مصباح با اشاره به اینکه در صورت قطعی شدن تعداد سانس های اکران فیلم ها این موضوع نیز از طریق رسانه ها اطلاع رسانی می شود، گفت: فیلم ها از تاریخ ۱۵ تا ۲۲ بهمن ماه به نمایش گذاشته می شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان