[ad_1]

نشست مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه/عیدی کارمندان/خرید خدمت سربازی/ مذکرات وین و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، خبر برگزاری نشست مشترک مسئولین ضدتروریسم وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در وزارت اطلاعات در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

همزمان با فرا رسیدن ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، پیرو نشست های مسئولین عالی وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در راستای اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه دوجانبه، اولین نشست مشترک معاونین ضدتروریسم هر دو نهاد با حضور مدیران هر دو مجموعه، در وزارت اطلاعات برگزار شد و در این جلسه ضمن تأکید بر همکاری مشترک، مقرر شد با هدف افزایش هماهنگی ها و همکاری ها دستورالعمل دوجانبه همکاری، تهیه شود.

خرید خدمت سربازی از موضوعات پرخبر و پرمخاطب این روزهاست که در همین رابطه روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توییتر در انتقاد از موافقت کمیسیون تلفیق مجلس با خرید خدمت سربازی نوشت: به اندازه خودم به عنوان یک نماینده، از طرح فروش خدمت سربازی، ابراز خجالت و مخالفت قطعی دارم. کارآمدی ِ حکمرانی عادلانه، با پولی شدن های تبعیض آلود، حاصل نمی شود.

در همین رابطه شهریار حیدری عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ با اشاره به اینکه در جلسه صبح امروز رای گیری برای تجدیدنظر مصوبه کمیسیون تلفیق درباره خرید خدمت سربازی انجام شد که نمایندگان با آن موافقت کردند، گفت که احتمالا کمیسیون تلفیق در جلسه عصر خود مصوبه خرید خدمت سربازی را حذف می کند.

مجتبی توانگر هم از مخالفت اکثریت مجلس با خرید خدمت سربازی خبر داد و مصوبه کمیسیون تلفیق درباره خرید خدمت سربازی را مغایر عدالت خواند و گفت که به احتمال زیاد این مصوبه در صحن علنی تصویب نمی شود چرا که اکثریت نمایندگان با آن مخالفند.

در ادامه انتقادات درباره خرید خدمت سربازی، سیدکریم حسینی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی نیز معتقد است: اینکه هر چند سال یک بار موضوع خرید سربازی اعلام شود اجحاف به کسانی است که توانمندی خرید خدمت سربازی را ندارند و این موضوع با اصل عدالت سازگاری ندارد.

از دیگر اخبار پربازدید مربوط به خدمت وظیفه، مصوبه امروز کمیسیون تلفیق درباره متاهلین دارای دوفرزند مشمول خدمت بود.

محسن دهنوی نایب رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ با انتشار توییتی از مصوبه این کمیسیون برای دریافت کارت معافیت مشمولین متاهل دارای ۳۰ سال سن و دارای حداقل دو فرزند خبر داد.

توضیحات سخنگوی وزارت امور خارجه درباره روند مذاکرات در نشست خبری امروز خود نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

سعید خطیب زاده در بخشی از این نشست با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم تاکنون در حوزه خنثی سازی تحریم ها و ایجاد سازوکارها برای گسترش روابط تجاری دو کشور در حوزه منطقه ای و بین المللی پیشرفت های قابل توجهی داشته و ما همه چیز را به وین گره نزده ایم، همچنین گفت:  آنچه که به عنوان مکتوبات غیررسمی بین ایران و آمریکا از طریق هماهنگ کننده اتحادیه اروپا انجام می شود مسیری است که تا به امروز انجام شده و تا زمانی که لازم باشد گفت وگوها از همین طریق انجام می شود و این مسیر ادامه پیدا می کند.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک های زیر بخوانید.

موانع سیاسی "توافق خوب" در تهران و واشنگتن

"توافق خوب" از نگاه یک کارشناس مسائل بین الملل

***

در آستانه ایام الله دهه فجر و چهل وسومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای در نخستین ساعات صبح امروز در مرقد بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی حاضر شدند و با قرائت نماز و قرآن، یاد و خاطره امام عظیم الشأن ملت ایران را گرامی داشتند.

انتقادها از کیفیت خودروسازی در کشور که مقام معظم رهبری هم در دیدار دیروز خود با جمعی از تولیدکنندگان کشور و مسئولین اقتصادی و صنعتی به آن اشاره داشتند، از دیگر موضوعات مهم خبری این روزهاست که مخاطبان بسیاری دارد.

در همین رابطه جلال رشیدی کوچی عضو  کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت: تنها راه برون رفت از وضعیت نامطلوب خودروسازی داخلی، آزادسازی واردات خودرو است که منجر به شکستن انحصار و تنوع در تولید و رقابت در کلاس جهانی خواهد شد.

همچنین با توجه به بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در مجلس شورای اسلامی در مجلس شورای اسلامی  سیدکمال الدین سجادی دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان به دولت پیشنهاد میکند که برای تعیین عیدی کارمندان حقوق یک ماه آنان را در نظر بگیرد تا لااقل میزان عیدی شان از کارگران کمتر نشود.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان