[ad_1]

سید امیر مصباح در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری بزرگداشت پنج هنرمند پیشکسوت تئاتر ایران در افتتاحیه جشنواره بین المللی تئاتر فجر، اظهار کرد: گیلان افتخار دارد یکی از این هنرمندان پیشکسوت از اهالی تئاتر این استان است.

وی با بیان اینکه استان گیلان همیشه در عرصه تئاتر حرف های زیادی برای گفتن داشته است، افزود: معرفی چهره های بزرگی همانند استاد «انوش نصر ماسوله»، مرحوم «علی حاج علی عسکری»، «حبیب پوریوسفی»، مرحوم «فرهاد پاک سرشت» و «محمد علی صادق حسنی» و بسیاری از چهره های دیگر نشان دهنده ظرفیت و جایگاه تئاتر گیلان در سطح ملی است.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه با اشاره به حضور هنرمندان تئاتر استان در قالب بازیگر، نویسنده و کارگردان در جشنواره های ملی، گفت: در سال های گذشته به واسطه پیشینه غنی و اساتید بزرگی در عرصه تئاتر گیلان هنرمندان خوبی تربیت شده اند که «صادق حسنی» نمونه ای از این دریای بیکران است.

بخشی از هویت تئاتر گیلان وام دار «صادق حسنی» است

وی به تجلیل از «محمدعلی صادق حسنی» در کنار چهار هنرمند پیشکسوت تئاتر ایران در جشنواره بین المللی تئاتر فجر اشاره و اضافه کرد: این اتفاق مبارک بار دیگر جایگاه و نقش تأثیرگذار تئاتر و هنرمندان گیلانی این عرصه را در رشد و اعتلای تئاتر کشور یاد آور شد.

مصباح با تأکید بر اینکه تئاتر استان گیلان در کنار همه اساتید برجسته و پیشکسوت، تئاتر این استان وام دار «صادق حسنی» است، ادامه داد: این هنرمند فرهیخته در طول حدود ۴۰ سال فعالیت هنری خود بخش مهمی از هویت تئاتر استان گیلان را تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه تاریخچه تئاتر استان گیلان قطعاً به وجود هنرمندی همانند «صادق حسنی» افتخار می کند، گفت: این هنرمند فرهیخته تئاتر گیلان با وجود کارنامه موفق و درخشان و دریافت جوایز ارزنده از جشنواره های متعدد در سال های اخیر که به عنوان رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان فعالیت می کند در کنار هنرمندان، هنرجویان و جوانان علاقه مند به حوزه نمایش و تئاتر بوده است.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه بهره گیری از ظرفیت این پیشکسوت برای تربیت نسل جوان، خلاق و پویای تئاتر استان در اولویت ما به عنوان متولیان هنر استان قرار دارد، اضافه کرد: امثال «صادق حسنی» به عنوان یک وزنه سنگین زمینه رشد و اعتلای تئاتر گیلان را فراهم می کنند و باید قدر این هنرمندان را زمان حیات آنها دانست.

مصباح با بیان اینکه مراسم بزرگداشت این هنرمندان همزمان با افتتاحیه چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در شهر یزد برگزار می شود، گفت: در کنار استاد «محمد علی صادق حسنی» اساتیدی دیگری از جمله «علی اصغر انصاف جو»، «محمدرضا شجریان»، «محمدعلی لطفی مقدم» و «کاظم هژیر آزاد» نیز تجلیل می شوند.

بخشی از هویت تئاتر گیلان وام دار «صادق حسنی» است

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: «صادق حسنی» به عنوان داور بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان انتخاب شده است.

وی همچنین با اشاره به انتخاب آثار هنرمندان تئاتر گیلان در بخش های مختلف چهلمین جشنواره تئاتر فجر، اظهار کرد: در بخش «دیگر گونه های اجرایی» جشنواره اثر «لطفا بیدارم نکنید» به نویسندگی «نسرین بابایی» و کارگردانی «یاسر میرمحمدی» از استان گیلان از سوی هیئت انتخاب برگزیده شده است.

مصباح اضافه کرد: همچنین پنج اثر هنرمندان گیلانی در میان آثار راه یافته به دو بخش رقابتی و غیر رقابتی بخش خیابانی چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حضور دارند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان