[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی بعد از ظهر سه شنبه در مراسم ترحیم زنده یاد استاد «علی حاج علی عسکری» در مجتمع خاتم الانبیا رشت، اظهار کرد: استاد علی عسکری یکی از هنرمندان نامی استان گیلان به ویژه در عرصه تئاتر و نمایش بود.

وی با بیان اینکه استاد علی عسکری شخصیتی والا و ارزشمندی تئاتر استان گیلان بود، افزود: سالن های نمایش مجتمع خاتم الانبیا سال های شاهد تلاش و زحمت بی دریغ استاد عسکری برای نمایش و تئاتر استان گیلان بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به تولید آثار فاخر در حوزه تئاتر و بازی در برخی از این آثار از سوی استاد فقید علی عسکری، گفت: بسیاری از جوانان عرصه تئاتر استان گیلان از شاگردان استاد علی عسکری بودند و قطعاً فقدان این هنرمند و استاد فرهیخته برای آنها بسیار سخت است.

وی در ادامه تأکید کرد: خلأ استاد علی عسکری برای اهالی فرهنگ و هنر سخت و جایگزین کردن کسی به جای استاد شاید تا سال ها طول بکشد، تصریح کرد: قطعاً شاگردان استاد علی عسکری شاید بتوانند تا حدودی این خلأ برای تئاتر استان گیلان پر کنند.

ثقتی با اشاره به همدردی و صدور پیام تسلیت از سوی مدیران ارشد استان اعم از نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار، ادامه داد: از دست دادن ناگهانی استاد علی عسکری تلنگری به ما به عنوان متولیان حوزه فرهنگ و هنر است که باید تا زمانی این هنرمندان فرهیخته زنده هستند قدردان آنها و تلاش هایشان باشیم.

وی با تأکید بر لزوم حمایت از پیشکسوتان حوزه فرهنگ و هنر، اضافه کرد: باید به وضعیت پیشکسوتان بیشتر رسیدگی شود و حمایت های تنها زبانی نباشد و باید شأن و منزلت مفاخر و پیشکسوتان حوزه فرهنگ و هنر استان گیلان حفظ شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان