[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، در حاشیه افتتاح چهلمین جشنواره فجر در استان یزد از پنچ پیشکسوت هنر تئاتر ایران تجلیل شد که «محمد علی صادق حسنی» هنرمند گیلانی یکی از این افراد بوده است به همین واسطه گفتگویی به این هنرمند برجسته تئاتر گیلان انجام شد.

ارتقای تئاتر گیلان نیازمندان همدلی هنرمندان

حضور مردم در سالن نمایش از هر جایزه ای ارزشمند تر است

محمدعلی صادق حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر ضرورت تقویت کار فرهنگی با همدلی و همزبانی همه هنرمندان عرصه نمایش گیلان برای کسب موفقیت های بیشتر هنر نمایش استان در جشنواره های ملی و بین المللی، اظهار کرد: تئاتر عشق من است و من هرگز به دنبال کسب جایزه در جشنواره ها نبودم چون معتقدم جشنواره ها محلی برای مطرح شدن توانایی هنرمندان هنر نمایش گیلان است.

وی با بیان اینکه هنرمند باید هنر خود را تنها برای عرضه به مردم بر روی صحنه بیاورد، افزود: هر زمان بتوانیم علاقه مندان بیشتری را برای تماشای بازی هنرمندان به صحنه بیاوریم موفق هستیم و حضور بیشتر مردم در سالن های نمایش از هر جایزه ای با ارزش تر است.

صادق حسنی جشنواره ها را محلی برای مطرح شدن هنرمندان استان دانست و گفت: معتقدم تئاتر گیلان با وجود مشکلات اقتصادی، زنده و پویاست و می تواند رسالت خود را انجام دهد اما نیازمند همدلی و همراهی تمامی هنرمندان است.

این هنرمند پیشکسوت با اشاره به کارگردانی حدود ۵۰ تئاتر خیابانی و صحنه ای به عنوان بخشی از سوابق هنری خود در چند دهه گذشته، افزود: از سال ۵۴ و از دوران دبیرستان وارد عرصه هنر نمایش شدم و ریاست انجمن هنرهای نمایش لاهیجان در سال ۷۲ نخستین مسئولیتم در این عرصه بود و هم اکنون حدود ۱۵ سال است مسئول هنرهای نمایشی گیلان هستم.

صادق حسنی با بیان اینکه گروه تئاتر وی در سال های گذشته به عنوان گروه برگزیده از سوی خانه تئاتر ایران مورد تقدیر قرار گرفته است، ادامه داد: سه دوره تجلیل به عنوان رئیس انجمن برگزیده کشور در استان های البرز، شیراز و تهران، ۱۷ دوره حضور در جشنواره تئاتر فجر در بخش های خیابانی و صحنه ای، برگزیده بخش کارگردانی تئاتر در هفدهمین دوره جشنواره تئاتر فجر، ۱۷ دوره حضور در جشنواره تئاتر استانی به عنوان کارگردان و سپس ۱۰ دوره به عنوان دبیر اجرایی جشنواره شهروند، بخشی از افتخاراتی است که برای هنر نمایش گیلان کسب کردم.

ارتقای تئاتر گیلان نیازمندان همدلی هنرمندان

تئاتر همه زندگی من است

وی اضافه کرد: در هشت فیلم سینمایی و ۱۲ سریال تلویزیونی به عنوان بازیگر حضور داشتم و در جشنواره بین المللی تئاتر مریوان در سال ۸۷ به عنوان شهروند افتخاری از من تجلیل شد اما در تمام دوران هنری خود سعی کردم در کنار حضور در صحنه های نمایش تئاتر و تلویزیون به عنوان خدمتگزار هنر نمایش گیلان باشم و به هنرمندان تئاتر خدمت کنم.

صادق حسنی با اشاره به ارائه یک نمایش تئاتر خیابانی و صحنه ای در هرسال، گفت: من تمام وقت و زندگیم را برای ارائه نمایش های خیابانی و صحنه ای گذاشتم اما متأسفانه پیام هایی که از استان های دیگر دریافت می کنم از استان خودم بیشتر است.

وی به درگذشت استاد «علی حاج علی عسکری» پیشکسوت تئاتر گیلان اشاره و اظهار کرد: «حاج علی عسکری» افتخار تئاتر گیلان و ایران بود که علاوه بر آموزه هایی که از این هنرمند بزرگ داشتم پشتیبان و حامی هنرمندان بسیاری بود ولی مسئولان و حتی هنرمندان گیلان برای او چه کردند؟

این پیشکسوت هنرنمایش تئاتر گیلان اضافه کرد: متأسفانه در گیلان هنرمندان همدل و همزبان نیستند و اگر وفاق و همدلی در بین هنرمندان استان افزایش یابد یقیناً موفقیت های بیشتری در جشنواره های ملی و بین المللی حاصل می شود.

صادق حسنی با بیان اینکه بسیاری از بزرگان تئاتر گیلان حتی برای جشنواره های استانی کاری ارائه نمی دهند، افزود: هنر یعنی کار با عشق و نمی توان هنر را به عنوان منبع درآمد دانست و عدم همدلی بین هنرمندان به تئاتر گیلان ضربه می زند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان