به گزارش سایت خبری تحلیلی لنگرخبر، اختتامیه نخستین جشنواره استانی گیلکی شعر خشته پورد به میزبانی لنگرود در سالن کانون زینبیه لنگرود برگزار شد.



در این جشنواره شعر گیلکی که در راستای احیای زبان گیلکی بود که به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود انجام شد که فرامرز محمدی پور دبیر علمی این جشنواره و مجید صبوحی دبیر اجرایی این جشنواره بودند.



در این جشنواره استانی، بیش از ۱۵۰ اثر شعر گیلکی برای دبیرخانه جشنواره ارسال شد که بعد از داوری آثار سه اثر برتر مشخص شدند.

روزبه فروتن پی از رشت موفق به کسب مقام اول این دوره از جشنواره شد، ایرج قبادی ازصومعه سرا، مقام دوم و رضا نیکوکار از رشت با رای هیات داروان به مقام سوم رسیدند.



حسین شهاب کومله از لنگرود، محمد رسول نصیری از رشت، الهام کیانپور از رشت، قاسم پهلوان از صومعه سرا، اسماعیل تکلمی از رودسر و بهرام مژدهی از رشت نیز در این جشنواره تقدیر شدند.



به گفته حجت الاسلام والمسلمین محسن فداکار رئیس شورای شهرلنگرود، دبیرخانه دائمی جشنواره استانی گیلکی شعر در لنگرود دایر خواهد شد تا در سال های آینده نیز این جشنواره به میزبانی و هدایت لنگرود در سطح برگزار شود.



 







انتهای پیام/
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان