[ad_1]

ایسنا/اصفهان عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای گفت: نیروی انقلابی کسی است که در عین اینکه دارای شور انقلابی است، از عقلانیت یعنی واقع بینی و آرمان گرایی نیز برخوردار باشد.

مهدی فضائلی، شامگاه(چهارشنبه، ۱۳ بهمن) در همایش «جهاد تبیین» ویژه مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و آیین تجلیل از مبلغان اهل قلم در اصفهان با بیان اینکه رعایت اخلاق و حسن خلق، از لوازم جهاد تبیین است، اظهار کرد: سیره پیامبر اعظم(ص) نشان می دهد بسیاری ابتدا شیفته اخلاق پیامبر(ص) می شدند و سپس به ایشان ایمان می آوردند، زیرا جذب اخلاقی در گام اول و رفع گره ها و ابهام های اخلاقی در گام دوم، یک اصل است.

وی افزود: با وجود مشکلات اقتصادی و دغدغه معیشتی که مردم دارند مباحث اقتصادی جدی بوده، ولی در عین حال نباید گفت تا این مسائل حل نشود، جهاد تبیین را هم نباید دنبال کرد.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، اضافه کرد: ریشه چنین وضعیتی باید در جامعه تبیین شود تا در ادامه، مسیر انقلاب بک بار دیگر با عزت طی شود. نیروی انقلابی کسی است که در عین اینکه دارای شور انقلابی است، از عقلانیت یعنی واقع بینی و آرمان گرایی نیز برخوردار باشد.

به گزارش ایسنا، عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای با اشاره به دیدگاه های رهبر انقلاب در خصوص نقش نیروی متعهد انقلابی در موفقیت ها، تصریح کرد: تجربه ۴۳ ساله انقلاب نشان می دهد هر جا افراد انقلابی و کارآمد در راس امور بودند، دستاوردها و موفقیت ها حاصل شده است و هر جا فاصله گرفته ایم با مشکل مواجه شده ایم.

فضائلی گفت: متاسفانه در ۱۰ سال گذشته مسئولیت کشور دست افرادی بود که از یک سو دیدگاه انقلابی نداشتند و از سوی دیگر برای رفع مشکلات، چشم به بیگانگان داشتند.

وی با اشاره به روند و پیشینه مذاکرات برجام ادامه داد: از منظر رهبر معظم انقلاب علت مذاکره نکردن با آمریکا آن است که این مذاکره نه تنها برای منافع کشور مفید نیست، بلکه زیان آور است و حفظ منافع عمومی کشور در مذاکره یا عدم آن یک اصل است.

فضائلی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب تاکنون مذاکره دوجانبه بر سر مسائل کشور با آمریکا نداشته است، زیرا نه تنها برای کشور مفید نیست، بلکه زیان هم دارد؛ تنها در ۳ مقطع خاص درباره مسائل افغانستان، عراق و هسته ای مذاکراتی صورت گرفته است.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای با اشاره به آغاز مشکل هسته ای، گفت: قبل از روی کار آمدن دولت نهم، یکی از روسای کشورهای همسایه پیغامی از سوی آمریکایی ها برای رهبر معظم انقلاب آورده بود که در نهایت قرار شد مذاکراتی غیرعلنی در سطح کارشناسی انجام شود.

وی افزود: با روی کار آمدن دولت یازدهم و مطرح کردن این شعار که می خواهیم کاری کنیم هم چرخ اقتصاد بچرخد هم چرخ سانتریفیوژها و اصرار دولت برای مذاکره با خود آمریکا، رهبر معظم انقلاب با برخی شروط اجازه مذاکره دادند و آن را آزمونی بزرگ برای مردم دانستند.

فضائلی به خروج یک جانبه کاخ سفید از برجام پس از روی کار آمدن ترامپ در آمریکا اشاره کرد و افزود: پس از عهدشکنی آمریکا، اروپا نسبت به برجام اعلام پایبندی کرد و جمهوری اسلامی ایران نیز این مسیر را ادامه داد، ولی در برخی مقاطع به واسطه اینکه طرف مقابل به تعهدات خود پایبند نبود، کاهش تعهدات ایران در دستور کار قرار گرفت.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای خاطرنشان کرد: پس از روی کار آمدن مجلس و مصوبات آن در خصوص کاهش تعهدات، غنی سازی تا ۶۰ درصد با مصوبه مجلس آغاز شد و آن ها احساس خطر کردند.

فضائلی ادامه داد: مذاکرات هسته ای در اواخر دولت قبل شش دور انجام شد و به متنی منتهی شد که برخی مفاد آن محل اختلاف بود و با روی کار آمدن دولت جدید در ایران، به طرف مقابل تفهیم شد در ایران وضعیت تغییر کرده است و متن دیگری تهیه شد.

عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها در این زمان پیغام های مکتوبی داشتند که از سوی ایران به صورت مکتوب جواب داده شد و باید توجه داشت در چارچوب واقع بینی و آرمان گرایی؛ اصل، حفظ منافع کشور است و ادامه مسیر مذاکرات با این رویکرد دنبال می شود.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه همه مشکلات اقتصادی کشور وابسته به برجام نیست، ولی منافع مردم و نظام و رفع مشکلات اقتصادی وابسته به مذاکرات، باید حل شود و اگر حل این مشکلات یک روز زودتر به نتیجه برسد، باید مسیر آن دنبال تا یک روز زودتر حل شود.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان