[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل جانعلی پور پیش از ظهر پنج شنبه در آئین اختتامیه دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی گیلان با بیان اینکه «جشنواره فیروزه» جشنواره توجه به محصولات فرهنگی است، گفت: در دنیای امروز محتوا نیز جز محصولات فرهنگی محسوب می شود و الگوهای فرهنگی هر کشوری بر ریل محصولات فرهنگی حرکت می کند.

مدیر کل مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه کالای فرهنگی از سه ویژگی برخوردار است، ادامه داد: کالای فرهنگی کالای استراتژیک بوده و اثرگذاری و ماندگاری بالایی دارد و در صورت عدم حفظ آن، دچار خسران می شویم.

وی با بیان اینکه مصرف محصولات فرهنگی روی شاکله شخصیت افراد مؤثر است، تصریح کرد: محصولات فرهنگی بر اقتصاد ملی و نسل ها اثرگذار است.

جانعلی پور با اشاره به اینکه کالاهای فرهنگی به دیپلماسی توجه دارد، بیان کرد: دیپلماسی عمومی بر افکار مردم اثرگذار و مهم تر بر دیپلماسی رسمی بوده و محصولات فرهنگی نیز جز همین دیپلماسی عمومی است.

مدیر کل مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید لزوم توجه به ویژگی اقتصادی محصولات فرهنگی، افزود: کالای فرهنگی هزینه بر نیست و باید روی آن هزینه هنگفت شود زیرا با نرخ بالایی بازگشت دارد.

وی با بیان اینکه باید هنر دستگیری از هنر دست مردم را داشته باشیم و سازمان های متولی را با هنرمندان این عرصه متصل کنیم، گفت: به خلاقیت و نوآوری در عرصه صنایع دستی احتیاج داریم زیرا مشتری به تلفیق هنرها و نوآوری توجه ویژه دارد.

جانعلی پور با اشاره به اینکه مسیر تولید و نهایی سازی یک محصول فرهنگی یک میراث ناملموس است، ادامه داد: تنها جایی که به مقبولیت و معروفیت آثار تولیدی حوزه صنایع دستی کمک می کند تجاری سازی است که باید مورد توجه هنرمندان و متولیان باشد.

مدیر کل مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: هر محصولی باید بیشترین سنخیت را با باورهای بومی هر منطقه داشته باشد تا در چرخه تجاری سازی و ماندگاری موفق شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان