[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد صفری شامگاه پنج شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به تشکیل صندوق های سرمایه گذاری در استان ها، اظهار کرد: این صندوق ها علاوه بر مزایا، معایبی نیز برای استان های کوچک و شهرستان ها دارد و آنها را از توسعه عقب نگه می دارد و راهکار نیز این است که دولت از ردیف های دیگری مبلغ برای تشکیل این صندوق ها تعریف کند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه مدیریت حوزه شهری با شهرداری بوده و یکی از ضعف های دولت این است که از شهرها حمایت مالی نمی کند، افزود: شهرداری به صورت خودگردان و از منابع محدود برای مدیریت شهری استفاده می کنند و انتظار می رود که این مشکل در لایحه بودجه ۱۴۰۱ برطرف شود.

وی با اشاره به درخواست اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه سد پلرود، تصریح کرد: در جریان سفر رئیس جمهور به گیلان اختصاص مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای پروژه سد پلرود مصوب شد.

حجت الاسلام صفری با بیان اینکه جهت بهره برداری از پروژه سد پلرود به اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل جاده جایگزین این پروژه نیازمندیم، افزود: در حال پیگیری برای دریافت بودجه جهت تکمیل و بهره برداری پلرود هستیم.

وی با بیان اینکه شهرستان های رودسر و املش از شبکه آب شرب منقطع شده و در املش با مشکل دائمی تنش آبی مواجه هستیم، ادامه داد: بنا داشتیم که مخزن ۳ هزار متر مکعبی در املش و یکی در رانکوه تعبیه کنیم و در حال حاضر پروژه در املش با اعتبار ۶ میلیارد تومان آغاز شده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با اشاره به تشکیل قرارگاهی در وزارت کشور برای حل معضل پسماند شهرهای شمالی، گفت: مقرر شد برای مشکل پسماند در رودسر از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم و از استاندار گیلان درخواست داریم که این موضوع را به طور جدی پیگیری کند.

حجت الاسلام صفری با اشاره به تأمین تجهیزات بیمارستان رودسر، بیان کرد: دو دستگاه اکسیژن ساز، یک دستگاه سی تی اسکن و یک دستگاه رادیولوژی برای بیمارستان رودسر تأمین شد و ۷ میلیارد تومان برای تعمیر سقف بیمارستان نیز جذب شده است.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان تازه تأسیس املش نیاز به تجهیزاتی نظیر آمبولانس و اکسیژن ساز داشت که تأمین شد، افزود: در حال پیگیری برای توسعه اورژانس بیمارستان املش هستیم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان