[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر متکی ظهر جمعه در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه رشت با بیان اینکه شهدا رفتند تا ملت در راه امام خود استوار بمانند، اظهار کرد: سه استان شمالی در دوران دفاع مقدس حول شعار امام حسین و کربلا به جنگ با دشمن می رفتند.

وزیر اسبق امور خارجه با اشاره به اینکه هر کوی و برزن کشورمان به نام یک شهید مزین شده تا راه را گم نکنیم، افزود: دشمنان کور خوانده اند که مردم ایران علی رغم مشکلات و کم کاری ها و کم کارآمدی ها و اهمال کاری برخی از مسئولان راه انقلاب و رهبر را تنها می گذارند.

وی با بیان اینکه امروز در آستانه ورود به چهل و سومین سالگرد انقلاب گرد هم آمدیم تا بگوییم ما حرف امام را قبول داشتیم و داریم، گفت: پهلوی ادعا می کرد که ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه در کل کشور ساخته است در حالی که جمهوری اسلامی در سال اول پیروزی خود ۱۰ هزار مدرسه در کشور ساخت و اگر توطئه خناسان و فتنه انگیزی عوامل آنها نبود و روند ادامه می یافت کشور به لحاظ رفاهی به جای بهتری می رسید.

رهبری مدیر پروژه حفظ استقلال بعد از انقلاب است

متکی با اشاره به اینکه بزرگترین ارمغان امام خمینی از ۱۷ سال تبعید برای ملت ایران، استقلال بود، تصریح کرد: استقلال اکسیر اعظمی است که اگر ملت های جهان سوم و وابسته طعم آن را بچشند هرگز دوباره به وابستگی روی نمی آورند.

وزیر اسبق امور خارجه با بیان اینکه با تصویری که امام از یک نظام اسلامی بر اساس عدل علی (ع) ترسیم کرده بود، مردم کلام وی را باور کردند و به انقلاب پیوستند زیرا حرف خلاف و غیر صادقانه ای از او نشنیده بودند و وی در تمام عمر خود هرگز از خودش نگفت، ادامه داد: امام از اعتقاد و مستضعفان جهان سخن گفت و در قرن ما تنها رهبری بود که میلیون ها نفر از وی استقبال کردند و پس از رحلت نیز میلیون ها نفر وی را بدرقه کردند.

وی با بیان اینکه وابستگی بر تار و پود این کشور نهادینه شده بود و غربی ها برای رشد و عدم رشد کشور تصمیم گیری می کردند، بیان کرد: مدیر پروژه استقلال پس از انقلاب رهبری است؛ ایشان به دلیل تحریم ها گفتند که در عرصه دفاعی به جایی برسیم دشمن جرأت حمله به ما را نداشته باشد لذا اسطوره هایی مثل شهید طهرانی مقدم پدید می آید.

متکی با بیان اینکه ریل های یک نظام و حکومت به نقشه راه بستگی دارد افزود: اگر نقشه راه درست نباشد به ناکجا آباد می رود علاوه بر این، مدیران و کارگزاران نظام باید اعتقاد داشته باشند که نظام اسلامی و بانکداری اسلامی قابل تحقق است.

وزیر اسبق امور خارجه کشور با اشاره به اینکه عده ای از مسئولان به حکومت اسلامی باور نداشتند گفت: آمریکایی ها در حوزه استقلال سیاسی دریافتند که نقشه های آنها با سخنان امام نقش بر آب می شود و استقلال خود را تحت هیچ شرایطی مبادله نخواهیم کرد اما این استقلال سیاسی باید بوسیله استقلال اقتصادی، فرهنگی و غیره محافظت شود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا برای حمله به ایران باید خط نظامی از چین تا مرز سوریه را مدیریت کند و هیچ فرماندهی نمی تواند چنین مسیر طولانی را مدیریت کند، ادامه داد: جرج بوش آرزو به دل کاخ سفید را ترک کرد و تا امروز نتوانستند چنین غلطی کنند و این استقلال امنیتی و دفاعی است.

ضرورت باور توانمندی های اقتصادی کشور همانند حوزه دفاعی

متکی افزود: همانگونه که در حوزه دفاعی بر توانمندی داخلی اعتقاد داریم در حوزه اقتصادی نیز باید به این باور برسیم.

وی ادامه داد: در ۸ سال گذشته شرایطی بر کشور گذشت که شعار دوستان این بود بی همگان به سر شود بدون غرب نمی شود؛ پیش کدخدا رفتند اما مشکلات حل نشد زیرا جهت گیری ها درست نبود.

وی با بیان اینکه باور داشتن به صلابت و راهی که می رویم قدرت ما را چندین برابر می کند، عنوان کرد: سردار سلیمانی و امام خمینی هرگز نمی ترسند و اقتصاد ما به چنین جراحی نیاز دارد.

وزیر اسبق امور خارجه با بیان اینکه وقتی توجه کافی به تولید نداشته باشیم یعنی اقتصاد نداریم، گفت: رهبری فرمودند اقتصاد کشور را شرطی نکنید و به برجام گره نزنید و امروز این اتفاق در حال رخ دادن است و غربی ها سیگنال توافق می دهند و دیپلمات خود را اخراج می کنند.

وی افزود: شرایط مذاکره امروز تغییر کرده و در هشت سال گذشته تمام مسئولان درباره مذاکره مصاحبه می کردند و کار به جایی نمی رسید زیرا اگر دشمن ذوق زدگی ما را ببیند تره برای کشور خرد نمی کند اما امروزه رئیس جمهور کشور مشکلات مردم را بررسی می کند و تمام تمرکز خود را روی برجام و مذاکرات نمی گذارد.

معیشت مردم به تولید وابسته است

متکی بیان کرد: سفر رئیسی به رشت این نکته را در بر داشت که اگر کارگزاران نظام باورمند به رویکرد جدید نباشند یا مسببان وضع موجود باشند نمی توانند به کار خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه معیشت مردم به تولید بستگی دارد و رئیس جمهور به راه خود باورمند است، تصریح کرد: همراهان رئیس جمهور باید کمک کنند تا نقشه راه به خوبی اجرا شود زیرا مردم منتظر تحول و تغییر هستند.

وزیر اسبق امور خارجه کشور با بیان اینکه مشکلات استان باید توسط دولت دیده شود و رئیس جمهور کشور می داند که نمی توان از داخل اتاق کشور را اداره کرد، بیان کرد: رئیس جمهور وارد میدان شد اما این راه افتادن باید با تصمیم گیری درست نیز همراه باشد.

متکی با اشاره به اینکه زمان آن فرا رسیده که مسئولین نگاه مجددی به مردم بیندازند تصریح کرد: رهبری مدیر پروژه باورمندی به جوانان در کشور است و سایر مسئولان نیز باید به همین شکل فعالیت کنند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان