[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی عصر جمعه در افتتاحیه اکران فیلم های جشنواره فجر در استان گیلان با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار در دو نقطه فیلم ها به نمایش گذاشته می شود، اظهار کرد: امسال سینما ۲۲ بهمن و تالار مرکزی رشت میزبان اکران فیلم هستند.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد فیلم های سودای سیمرغ جشنواره چهلم فجر در استان گیلان اکران می شود، ادامه داد: برنامه ریزی ها به صورتی است که فیلم ها با هم تداخل نداشته باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه قیمت بلیت در مقایسه سال گذشته تفاوتی زیادی ندارد، افزود: تلاش شده تا علاقه مندان بیشتری نسبت به سال گذشته بتوانند فیلم ها را تماشا کنند.

وی به وضعیت نامطلوب سینماهای استان گیلان اشاره و با بیان اینکه زمانی این استان در زمینه ساخت سینماها پیشگام در سطح کشور بود، تصریح کرد: امروز اکثر سینماهای استان گیلان تعطیل هستند.

ثقتی با بیان اینکه در رشت تنها یک سینما در زمینه اکران فیلم فعال است، ادامه داد: در رویکرد جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از همه صاحبان و مالکان سینماها استان دعوت شده و با شناسایی مشکلات تلاش کنیم تا حد امکان مسائل را برطرف شود. باید به فضایی بازگردیم که در گذشته شاهد فعالیت بیش از پنج سینما در این شهرستان بودیم.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی سینماها در استان گیلان واقعیت تلخی است، گفت: گیلان در حوزه هنر به ویژه سینما پیشینه غنی دارد به گفته بسیاری از کارشناسان آگاهی، علاقه و انگیزه و دانایی موجود در میان علاقه مندان به سینمای استان در پایتخت هم به ندرت دیده می شود و باید از این ظرفیت استفاده شود.

ثقتی به فعالیت پنج انجمن سینمای جوان در استان گیلان اشاره و اضافه کرد: این انجمن ها بخشی از خلاءهای موجود را با امکانات اندک جبران کرده اند اما آنچه که شأن مردم گیلان است با آن فاصله زیادی داریم.

وی با تأکید بر تمرکززدایی در زمینه فرهنگ و هنر، ادامه داد: این رویکرد در دستور کار قرار گرفته و تلاش می شود در زمینه توزیع امکانات، تجهیزات، اعتبارات عدالت و تمرکززدایی در عمل هم اجرا شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان