[ad_1]

خبرگزاری مهر، گروه استان ها- بهرام قربانپور: برگزاری میزهای خدمت در نقاط مختلف از جمله اقدامات ارزشمند سپاه و بسیج است که فاصله میان مردم و مسئولین را کم می کند و با این کار مردم برای حل مشکلات و پیگیری مطالبات خود به جای رفتن به ادارات و نهادها، مسئولین به دیدارشان می شتابند.

تعامل، هم افزایی و همراهی دستگاه ها و همچنین احصاء مشکلات از جمله برکات تشکیل میز خدمات در نقاط مختلف است. در اقدامی ارزشمند به منظور بررسی و احصاء مشکلات با محوریت سپاه مرکزی رشت و با پای کار آمدن جمعی از دستگاه های مسئول این شهرستان، به یمن دهه مبارک فجر در منطقه محروم آج بیشه رشت میز خدمت تشکیل شد. در این نشست که با حضور نمایندگان مجلس، مسئولان شهری و رؤسای ادارات شهرستان همراه بود، مردمان منطقه محروم آج بیشه رشت مشکلاتشان را با خادمین خود در میان گذاشتند.

از جمله مشکلاتی که در این نشست مطرح شد، مسئله فاضلاب، قطعی مکرر و ضعیف بودن فشار آب منطقه، نداشتن مدرسه مناسب، ساماندهی کوچه و پس کوچه ها و نبود آسفالت محورهای فرعی بود که نسبت به رفع آن از سوی مسئولان قول مساعد داده شد. در حاشیه میز خدمت در آج بیشه به سراغ مردم هم رفتیم که هر کدام دغدغه هایی داشتند، که از کمبودها، بی مهری ها و بی عدالتی در خدمات رسانی شهری حکایت می کرد.

سپاه و بسیج پای کار محرومیت زدایی از محلات کم برخوردار رشت

فقط اسم شهرنشینی را یدک می کشیم

لطفی پور یکی از ساکنین آج بیشه با اشاره به برخی مشکلات این محله، گفت: آج بیشه که در دل رشت قرار دارد بسیار محروم است و فقط اسم شهرنشینی را یدک می کشیم در حالی که از امکانات شهری بی بهره هستیم.

وی با اشاره به دغدغه اشتغال و معیشت مردم، گفت: بیکاری و نبود درآمد کافی باعث شده تا جوانان به سمت ناهنجاری های اجتماعی کشیده شوند و این زنگ خطر بزرگی برای نسل حال و آینده است.

لطفی پور با بیان اینکه نبود سیستم فاضلاب مردم منطقه را آزار می دهد، افزود: تشکیل میز خدمت در این محله سبب می شود تا مسائل در این جلسات مطرحف پیگیری و برطرف شود.

وی با گلایه از قطعی مکرر آب در این منطقه گفت: فشار آب در بیشتر اوقات پایین بوده و همین موضوع موجب نارضایتی اهالی شده و هیچ مسئولی هم در این خصوص پاسخگو نیست.

این شهروند همچنین اضافه کرد: کوچه پس کوچه های آج بیشه وضعیت مطلوبی ندارد، انگار در دور دست ترین نقاط استان زندگی می کنیم.

برپایی میز خدمت در سرعت بخشی به حل مشکلات اثربخش است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آج بیشه یکی از مناطق محروم شهرستان رشت است، گفت: آج بیشه که در حاشیه شهر رشت واقع شده به علت کوتاهی های صورت گرفته، دارای مشکلات عدیده ای است.

سید علی آقازاده با اشاره به بخشی از مشکلات محله آج بیشه رشت، بیان کرد: آب و فاضلاب، عدم برخورداری از امکانات شهری، نبود مدرسه مناسب و همچنین آسفالت کوچه ها و معابر بخشی از مشکلات آج بیشه است.

وی با اشاره به محسنات تشکیل میز خدمت در محلات و مناطق مختلف، افزود: برپایی میز خدمت در نقاط مختلف، مردم را به مسئولین نزدیک تر می کند.

نماینده رشت با بیان اینکه برپایی میز خدمت در سرعت بخشی به حل مشکلات اثربخش است، گفت: بسیاری از مشکلات و مسائل در جلسات میز خدمت شناسایی، ریشه یابی، پیگیری و حل می شود.

آقازاده حضور مسئولان بدون چارچوب اداری بین مردم را از برکات نظام اسلامی دانست و بیان کرد: هر چه قدر فاصله بین مردم و مسئولین کمتر شود مشکلات با سرعت بیشتری پیگیری و رفع می شود.

سپاه و بسیج پای کار محرومیت زدایی از محلات کم برخوردار رشت

برپایی میز خدمت در مناطق محروم رشت در اولویت قرار دارد

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تشکیل چندین میز خدمت در سال جاری، اظهار کرد: تشکیل میز خدمت فرصت ارزشمندی است تا مردم به صورت چهره به چهره با خادمین خود مشکلاتشان را در میان بگذارند.

سرهنگ سید اکبر قاسمی با بیان اینکه برپایی میز خدمت در مناطق محروم رشت در اولویت قرار دارد، گفت: در طول سال چندین میز خدمت در مناطق محروم فخب، معلولین، سلیمان داراب، سیاه اسلطخ و دیگر نقاط محروم رشت تشکیل شد که نتایج اثربخشی داشته است.

وی با اشاره با وضعیت اسفناک آب شرب و کشاورزی منطقه سیاه اسطلخ رشت، اضافه کرد: آب کشاورزی مردم این منطقه با فاضلاب تداخل پیدا کرده بود و کشاورزان از این آب برای کشت استفاده می کردند که با تشکیل میز خدمت در این محل، این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و اکنون تمهیدات خوبی برای حل مشکل اندیشیده شده و تا قبل از عید مشکل آب شرب و کشاورزی منطقه حل می شود.

زیرساخت های مناطق محروم رشت آسیب دیده است

فرمانده سپاه مرکزی رشت با بیان اینکه زیرساخت های مناطق محروم رشت آسیب دیده است، گفت: مهم ترین دغدغه های مردمان این مناطق فرسوده بودن زیرساخت ها و همچنین اشتغال جوانان است که در میزهای خدمت مطرح می شود.

سرهنگ قاسمی، احصاء، پیگیری و حل مشکلات را از مهم ترین دستاوردهای تشکیل میز خدمت برشمرد و بیان کرد: با برپایی آموزش های فنی و حرفه ای و کسب و کار می توان استعدادهای جوانان مناطق محروم را به کار گرفت تا حدودی مسئله اشتغال را سامان داد.

وی همچنین اضافه کرد: بسیج و سپاه در هر مسئله ای ورود می کند مسئولین امر هم پای کار آمده و با هم افزایی و تعامل، مشکلات یکی پس از دیگری حل می شود.

فرمانده سپاه مرکزی رشت با اشاره به رویکرد مردم محوری سپاه و بسیج، گفت: واگذاری کار به مردم موجب موفقیت سپاه و بسیج در حل مسائل شده است.

سرهنگ قاسمی همچنین تصریح کرد: مسئولان برای گره گشایی مسائل باید از تفکر بسیجی بهره گرفته و مردم را در امورات دخیل کنند و از فعالیت های انفرادی بپرهیزند.

برخی مدیران گذشته در حق محیط زیست جنایت کردند

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اثرات مثبت این نشست ها، اظهار کرد: برپایی میز خدمت در محلات آسیب پذیر و حضور میدانی مسئولان در بین مردم، موجب گره گشایی مشکلات می شود.

مجید عزیزی با بیان اینکه انباشت مشکلات از گذشته کار را برای خدمت رسانی به مردم سخت کرده است، گفت: کارهایی که از گذشته می بایست انجام می شد روی زمین مانده و امروز این اعتبارات اندک جوابگوی مشکلات و چالش های به ارث رسیده نیست.

وی با اشاره به اینکه در سال های گذشته بسیاری از کارها را می شد با اعتباری اندک به فعلیت رساند اما این کار صورت نگرفت و با گله مندی از مسائل زیست محیطی در رشت، بیان کرد: برخی مدیران گذشته در حق محیط زیست جنایت کردند و این گناه بخشودنی است.

عزیزی با انتقاد از سکوت برخی مدیران در قبال ظلم زیست محیطی به گیلان و شهر رشت، تصریح کرد: اگر مدیران در قبال خطرات زیست محیطی رشت مطالبه گری می کردند، کار به اینجا نمی کشید، اگر توان مطالبه گری و اقدام مؤثر نداشتند، استعفا می کردند.

وی، خواستار برخورد جدی با مدیران ناکارآمد شد و افزود: برخی مدیران برای کوتاهی ها و کم کاری هایشان باید به دادگاه معرفی شده و محاکمه شوند.

سپاه و بسیج پای کار محرومیت زدایی از محلات کم برخوردار رشت

نگرانی اهالی آج بیشه از عدم ساماندهی آب و فاضلاب منطقه

رضا دستوریان مدیر محله آج بیشه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در این منطقه، اظهار کرد: مدیریت شهری برخی معابر این منطقه را آسفالت کرده و بخش دیگر باقی مانده که انتظار داریم مابقی کوچه ها و معابر آسفالت شود.

وی با بیان اینکه آج بیشه رشت سیستم فاضلاب ندارد و عدم ساماندهی آب و فاضلاب منطقه موجب نگرانی مردم شده است، ادامه داد: انتظار داریم تمهیداتی برای رفع این مشکل اساسی اندیشیده شود.

مدیر محله آج بیشه رشت با بیان اینکه مردم فاضلاب خود را به نهر این محله وصل کرده اند و آب این نهر نیز وارد زمین های کشاورزی می شود، تصریح کرد: مردم برای هدایت آب به زمین کشاورزی، از زباله استفاده می کنند در حالی که شهرداری به راحتی می تواند با اقداماتی از این کار غیربهداشتی جلوگیری کند.

دستوریان همچنین یادآور شد: تصفیه خانه فاضلاب نیاز مردمان این منطقه است که انتظار داریم برای احداث آن اقدام شود.

وی همچنین به تخریب مدرسه در برف سنگین سال های گذشته اشاره کرد و افزود: نداشتن مدرسه مشکلات فراوانی را برای مردم و دانش آموزان فراهم کرده است.

مدیر محله آج بیشه رشت با اشاره به فقر امکانات فرهنگی، ورزشی و آموزشی در این منطقه، گفت: آج بیشه که ابتدای رشت مرکز استان واقع شده از ابتدایی ترین امکانات بی بهره است.

اینگونه به نظر می رسد مناطق محروم و آسیب پذیر رشت که یکی پس از دیگری از طریق برپایی میز خدمت مورد پیگیری و مطالبه گری سپاه و بسیج قرار می گیرد نیازمند تحولی عظیم در زیرساخت ها بوده و باید بیشتر مورد توجه مسئولان و مدیران شهری قرار گیرد. آج بیشه یکی از این محلات آسیب پذیر رشت است که به علت بی مهری ها و کم توجهی ها از امکانات اولیه شهری برخوردار نبوده و تیشه محرومیت بر پیکره آن وارد شده و امید است با برپایی این گونه نشست های مطالبه گرانه، بخشی از مشکلات این مناطق حل شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان