[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس در رشت، حمیدرضا امام پناهی صبح امروز در جلسه ستاد کرونای شهرستان رشت در سالن اجتماعات فرمانداری با تأکید بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، رعایت فاصله ، ماندن در خانه در کنار تکمیل سریع تزریق دز دوم و سوم به عنوان تنها راه کاهش شدت ابتلا به کرونا اظهار کرد: عدم عادی انگاری شیوع ویروس یکی از دغدغه های ماست عادی انگاری ها در سطح شهرستان اصلا قابل پذیرش نیست و اگر شرایط به همین شیوه ادامه یابد عید امسال شرایط خوبی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به نحوه شیوع و اثرگزاری سریع سویه امیکرون گفت: امیکرون کودکان زیر ۱۲ سال را بیشتر درگیر می کند و متاسفانه ۳۰ درصد مبتلایان امیکرون شهرستان رشت را کودکان شکل می دهند.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت با بیان اینکه بیمارستان های تخصصی اطفال در شهرستان در حال پر شدن بوده و این ورودی کودکان در چند سال اخیر بی سابقه است، افزود: با توجه به دستور ستاد ملی کرونا، بازدید از باشگاه های ورزشی تشدید شده و تمامی برنامه های فرهنگی و ورزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی و دریافت مجوزهای لازم از ستاد کرونا صورت می گیرد.

 

امام پناهی با تأکید بر اینکه افراد واکسن نزده در معرض بیشتری بوده و بهتر است با اطلاع رسانی فرایند اقناع سازی برای دریافت واکسن این افراد صورت بگیرد، گفت: آمار بستری ها در سطح شهرستان تعداد ۴۲ نفر است که شاهد افزایش ۹۲ نفری یعنی ۸۱/۴ درصدی نسبت به هفته گذشته هستیم و این خود با توجه شیوع ویروس امیکرون، مسیر را به سمت قرمز شدن وضعیت کرونایی شهرستان می برد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به آمار جدید اعلامی وزارت بهداشت، شاهد افزایش آماری جمعیت بالای ۹ سال شهرستان مطابق آمار جدید که تعداد ۸۷۵ هزار نفر هستیم، گفت: امروز در سطح شهرستان رشت ۲۱۹ واکسیناسیون فعال است که از این تعداد ۱۷۱ پایگاه مربوط به خانه های بهداشت است.

سرپرست فرمانداری رشت با تأکید بر لزوم رعایت موارد توصیه شده بهداشتی در اماکن تجمعی مانند تالارها، رستوران ها، فروشگا ه های بزرگ و تاکسی ها، تصریح کرد: آمار مربوط به واکسیناسیون نوجوان ۹ تا ۱۸ سال و اضافه شدن ۹سال تا ۱۲ سال در تزریق دز اول پوشش ۶۲ درصدی و در تزریق دز دوم پوشش ۵۵ درصدی در سطح شهرستان را نشان می دهد.

امام پناهی با اشاره به بازدیدهای میدانی از واحد های صنفی گفت: هفته گذشته از تعداد دو هزار و ۶۱۵ واحد صنفی بازدید به عمل آمده، تعداد ۱۲۲ واحد اخطار و تعداد ۶ واحد صنفی نیز به دلیل عدم رعایت پروتکل ها پلمب شده اند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان