[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد بیدی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه الگوی مصرف مشترکان گیلانی در فصل سرد سال ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه است، اظهار کرد: از بهمن ماه، تعرفه برق مشترکان پر مصرف افزایش یافته و برق کسانی که تغییری در مصرف آنها ایجاد نشده با تعرفه یارانه ای قبلی محاسبه می شود.

وی به افزایش پلکانی تعرفه برق مشترکان پرمصرف اشاره کرد و افزود: بر اساس الگوی جدید، مشترکانی که یک تا ۱.۵ برابر بیشتر از الگو مصرف داشته باشند حدود ۱.۵ برابر بر میزان تعرفه افزوده می شود.

بیدی همچنین گفت: برای مشترکان با مصرف ۱.۵ تا ۲ برابر، افزایش ۲.۵ برابری قیمت و مشترکانی که بیش از ۲ برابر الگوی مصرف استفاده کنند ۳.۵ برابر افزایش قیمت محاسبه می شود.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع برق گیلان همچنین ادامه داد: برای مشترکانی که الگوی مصرف ۲۰۰ کیلوواتی را رعایت می کنند قبض برق ۱۳ هزار تومان در ماه صادر می شود.

بیدی اضافه کرد: بر اساس ارزیابی ها در ماه های گذشته حدود ۷۰ درصد از مشترکان برق گیلان در ردیف کم مصرف ها بوده و ۳۰ درصد مشترکان برق گیلان، پرمصرف هستند.

وی بیان کرد: ۷ درصد از مشترکان برق گیلان فوق پرمصرف هستند که ۲۵ درصد از انرژی برق گیلان را مصرف می کنند.

گفتنی است، بر اساس اعلام شرکت توانیر از بهمن ماه امسال مشترکانی که هزینه برقشان بیشتر از الگوی مصرف است هزینه بیشتری پرداخت خواهند کرد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان