[ad_1]

سرپرست معاونت امور استان های صداوسیما از آمادگی شبکه های استانی برای پوشش مراسم ۲۲ بهمن، به هر شیوه ای که برگزار شود، خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان های سازمان صدا و سیما، نشست مشترک معاون فرهنگی و هنری سازمان بسیج با سرپرست و مدیران معاونت امور استان ها در سراسر کشور، برگزار شد.

مراسم ۲۲ بهمن را هر طور برگزار شود پوشش می دهیم

در این نشست، سردار عبدالرضا آزادی معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین طی سخنانی با بیان اینکه جشن ملی و اصلی در ۲۲ بهمن ماه برگزار می شود گفت: باید در بعد جهانی، این حرکت پرنشاط مردم ایران منعکس شود که صداوسیما نقش مهمی در این زمینه خواهد داشت.

وی به راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال اشاره و ابراز کرد: در نشستی با وزیر کشور و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، فرضیه های مختلفی برای برگزاری این راهپیمایی با توجه به شیوع کرونا در نظر گرفته شده که یکی از آنها، تفویض اختیار به استان ها با توجه به شرایط هر یک از مناطق کشور است.

آزادی با بیان اینکه به هر شکلی، این میثاق ملی را برگزار کنیم، می توانیم انعکاس رسانه ای گسترده ای را هم داشته باشیم گفت: در هر صورت صدا و سیما و شبکه های استانی باید سناریوهای مختلف را در نظر داشته و تدارک لازم را برای این مسئله ببیند.

معاون سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: روایت انقلاب اسلامی از زبان خود مردم، ایده زیبایی بود که معاونت امور استان ها و صداوسیمای مراکز اجرایی کردند زیرا مردم صاحبان اصلی انقلاب و به فرموده امام خمینی(ره)، رهبران این نهضت هستند بنابراین بهترین کار توسط شبکه های استانی انجام شد.

او با بیان اینکه روایت های مردمی، اثربخشی بیشتری دارد افزود: در انعکاس راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز باید حضور مردم و میثاق مجدد آنها با آرمان های انقلاب به تصویر کشیده شود که بخشی از آن به صورت گزارش های زنده صورت می گیرد و بخشی هم می تواند شامل برنامه های تولیدی باشد.

آزادی سرودهای انقلابی را مولود نهضت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم با همین سرودها، خاطرات آن دوره را به یاد می آورند، بنابراین این دستاورد هنری باید توسعه داده شود به خصوص برای نوجوانان و جوانان که به این موضوعات علاقمند هستند.

محمد مهدی رحمتی، سرپرست معاونت امور استان ها هم در این نشست در سخنانی با اشاره به لزوم همکاری های گسترده تر بین رسانه ملی و سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: جلسات هماهنگی برنامه های دهه فجر از یک ماه قبل در ستاد معاونت و شبکه های استانی برگزار شد تا شاهد تولید و پخش آثاری متفاوت باشیم.

وی افزود: از همه ظرفیت های استانی برای استقبال از حضور مردم در برنامه های دهه فجر و جشن ملی ۲۲ بهمن استفاده شده است.

سرپرست معاونت امور استان های صدا و سیما با بیان اینکه مستندهای مرتبط با انقلاب اسلامی که در استان ها تولید شده اند، از طریق شبکه سراسری «شما» نیز پخش می شوند گفت: برنامه های صبحگاهی، شامگاهی، جوان و خانواده مراکز هم در این روزها با محوریت انقلاب اسلامی و روایت های مردمی از نهضت اسلامی روی آنتن می روند.

او ادامه داد: تولیدات خوبی در حوزه جشن ملی ۱۴۰۰ در مراکز تولید شده و علاوه بر معاونت های سیما، صدا و خبر، معاونت فضای مجازی مراکز هم تولیدات گسترده ای داشته اند.

رحمتی بیان کرد: چه راهپیمایی ۲۲ بهمن به شکل همیشگی برگزار شود یا به خاطر شرایط کرونایی، هر نوع بزرگداشت دیگری را شاهد باشیم، این آمادگی در معاونت و شبکه های استانی وجود دارد که به بهترین نحو نسبت به پوشش آن اقدام کنند.

سرپرست معاونت امور استان های صدا و سیمای با اشاره به تشکیل کارگروه های چهارگانه برنامه های دهه فجر در ستاد مرکزی معاونت تصریح کرد: بلافاصله بعد از ۲۲ بهمن، جلسات هماهنگی مربوط به تولید برنامه های نوروزی در دستور کار معاونت قرار می گیرد.

در این نشست، مجید علیزاده مدیرکل برنامه ریزی و نظارت معاونت امور استان ها و محمد منتظرحجت مدیر کل صداوسیمای مرکز گلستان و یوسف افشارنیا مدیرکل صداوسیمای مرکز چهارمحال بختیاری نیز گزارشی از میزان پیشرفت برنامه های دهه فجر مراکز، پویش حل مسأله در صدا و سیمای استان ها و همچنین اقدامات مراکز در ساخت نماهنگ ارائه کردند.

سید محمدحسینی مدیر دفتر موسیقی و سرود معاونت امور استان های صداوسیما هم به بیان پاره ای توضیحات پیرامون تولیدات مراکز در این حوزه پرداخت و گفت: با حمایت سرپرست معاونت و همراهی مدیران کل مراکز، حدود ۲۰۰ عنوان موسیقی، کلیپ و نماهنگ تولید شده است.

وی افزود: تاکنون سه بسته آثار موسیقایی ویژه دهه فجر امسال تحویل داده شده که مرحله نخست در روز ششم بهمن ماه و شامل ۱۰ نماهنگ و ۲۰ سرود بود که در اختیار شبکه های استانی و سراسری قرار گرفت؛ بسته دوم، ۱۳ بهمن ماه و شامل ۳۳ سرود و ۱۵ نماهنگ بود و بسته سوم نیز چهارشنبه این هفته در قالب هفت سرود و پنج نماهنگ به شبکه ها تحویل داده می شود.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان