[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده صبح پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان با بیان اینکه برداشت مصالح و ساماندهی رودخانه های استان مانند پوست خربزه ای زیر پای مدیریت استان است، اظهار کرد: اجرای این طرح ریشه بسیاری از معضلات استان گیلان است.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به وجود بیش از ۵۰ رشته رودخانه در گیلان، گفت: هیچ رودخانه ای در گیلان نداریم که بتوان از آن شن و ماسه برداشت کرد به طور مثال رودخانه های زرجوب و گوهررود وضعیت مشابه ۷۰ سال پیش سپیدرود را دارد که ۶ متر شن داشت اما اکنون حتی به اندازه یک قاشق هم شن در سپیدرود وجود ندارد؛ این موضوع باید درس عبرتی برای مسئولان باشد.

وی تصریح کرد: وجود شن باعث پالایش آلودگی آب و حفظ محیط زیست و پرورش آبزیان می شود اما در حال حاضر و با وضعیت فعلی رودخانه ها، زندگی موجودات زنده آن نیز به خطر افتاده است.

آقازاده تاکید کرد: اگرچه بیراه نیست که می گویند مصالح باید پاسخگوی پروژه ها باشد اما در حال حاضر رودخانه ای که شن و ماسه داشته باشد در گیلان نداریم.

نماینده رشت در مجلس با اشاره به پایین رفتن ۴ متری بستر رودخانه سپیدرود طی ۳۰ سال اخیر، بیان کرد: اگر این روند کاهشی تا ۳ متر دیگر ادامه یابد به گل می رسد.

وی با بیان اینکه رودخانه های گیلان مرده اند و رودخانه دارای حیات در استان نداریم، افزود: موضوع ورود شن و ماسه با قیمت مناسب و ارزان تر از استان های دیگر به گیلان باید تقویت شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان