[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، آرش فرزام صفت ظهر پنجشنبه در مراسم بهره برداری از سیلوی ۳۰ هزار تنی غلات در بندرانزلی با بیان اینکه در شرایط تحریم کنونی راهی جز کاهش اتکاء به نفت وجود ندارد، اظهار کرد: بر اساس سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و همچنین برنامه ششم توسعه، اتکاء اقتصاد کشور به نفت باید کاهش یابد.

وی با اشاره به بهره مندی گیلان از نعمت دریا و وجود مرزهای دریایی و زمینی با کشورهای همسایه، افزود: یکی از راه های اساسی تحقق کاهش اتکای به صنعت نفت، افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی در استان های دارای بندر و مرز با کشورهای همسایه است.

فرزام صفت یکی از محورهای اساسی توسعه گیلان را اقتصاد دریا محور دانست و تصریح کرد: با توجه به وجود دریای خزر به عنوان دریای محصور و امن و همچنین شرکای تجاری در بین کشورهای حاشیه خزر، افزایش ظرفیت ها و زیر ساخت های دریایی و بندری و توسعه مراودات تجاری با کشورهای دوست، ضرورت دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان، اضافه کرد: سیاست اقتصادی دولت سیزدهم برنامه ریزی برای تحقق صادرات ۱۰ میلیارد دلاری کالا به روسیه است.

وی افزود: با توجه به صادرات بیش از ۷۰ درصدی کالا از ایران به روسیه از گمرکات گیلان، باید برای دستیابی به صادرات ۷ میلیارد تومانی به این کشور برنامه ریزی شود.

فرزام صفت با بیان اینکه سال گذشته ۷۰۰ میلیون دلار صادرات به روسیه انجام شده است، گفت: بندرانزلی در گذشته کمتر از دو میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا داشت اما امروز این میزان ظرفیت به ۱۲ میلیون تن رسیده است.

وی ادامه داد: ظرفیت انبارداری بندرانزلی نیز در گذشته کمتر از ۲ هزار تن بود که خوشبختانه در ماه های آینده به ۲۰۰ هزار تن می رسد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان