[ad_1]

باحضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر، ۱۰ سامانه دفاعی  ارتقا یافته موشکی و مهماتی  در حوزه رزم زمینی، ساخت متخصصان سازمان صنایع دفاع رونمایی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع؛ امیر سرتیپ محمد رضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این مراسم  که با حضور معاونین و مدیران صنعت دفاعی در مجموعه سازمان صنایع دفاع برگزار شد با تبریک ایام الله دهه مبارکه فجر و با گرامیداشت یاد و خاطره یک هزار شهید صنعت دفاعی طی سخنانی اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهیدان و با تأسی به قرآن کریم  و اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین  و همچنین تدابیر و منویات مقام معظم فرماندهی کل قوا(مدظله العالی)،  یک قدرت محض در غرب آسیا و یک قدرت تاثیر گذار در عرصه های بین المللی  است.

امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه بشر همواره به دنبال حیات طیبه است و در طول این مسیر پرمخاطره پیوسته  با خیر و شر و تهدیدات متنوع مواجه می شود گفت: این روند از ابتدای  خلقت وجود داشته و در آینده نیز وجود خواهد داشت.

وی افزود:  یکی از مولفه های اثرگذار در ارتقای توان دفاعی نیروهای مسلح، بهره مندی از سامانه ها ، محصولات و تجهیزات کارآمد در مقابله با تهدیدات دشمن به ویژه در حوزه رزم است لذا تغییرات در صحنه نبرد، ابزارهای متناسب جهت پاسخگویی را می طلبد که ضروری است برای حفاظت و صیانت از کشور و مردم زمینه های ارتقاء توانمندی های نظامی را فراهم نمود.

وزیر دفاع با اشاره به اینکه سازمان صنایع دفاع  می بایست هوشمند سازی و افزایش برد سامانه ها ی دفاعی را به عنوان یک راهبرد اصلی همواره مد نظر قرار دهد خاطرنشان کرد: امروزه با تلاش های انجام گرفته در این سازمان، رویکرد« یک شلیک یک هدف» و درگیری عملیاتی در فاصله دورتر به حول و قوه الهی در ۱۰ عنوان از سامانه های دفاعی تولیدی تحقق پیدا کرده است.

گفتنی است سامانه های دفاعی رونمایی شده شامل انواع موشک های استقراری، محمول بالگرد و پهپاد با مشخصات و مختصات گوناگون متناسب بانیازمندی های دفاعی و همچنین مهمات هوشمند دوربرد و نقطه زن توپخانه ها و خمپاره اندازها می باشد که افزایش برد ودقت در انهدام هدف از خصوصیات اصلی آن ها است.

دراین مراسم بر اساس تحقق رویکرد« ارتقاء متحرک» در سازمان رزم نیروهای مسلح و خودکفایی و بومی سازی محصولات مورد نیاز نیروها" خودرو راهکنشی ارس۳" با ویژگی های خودروهای نظامی نوین و طراحی جدید تک کابین و دو کابین، در فرایند تولید انبوه قرار گرفت.
انتهای پیام 


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان