[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛ صدها نفر از فعالان سیاسی، فرهنگی و رسانه ای علما و جوانان شهر تاریخی کرک در لبنان توسط مرکز فرهنگی امام خمینی (ره) طاریا، با حضور عباس خامه یار، رایزن فرهنگی کشور در ساختمان «مجمع المحقق الکرکی» در البقاع برگزار شد.

در این مراسم مستندی کوتاه درباره رخدادهای روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و بازخوانی مبارزات انقلابیون به رهبری امام خمینی (ره)، پخش و مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

عباس خامه یار، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان به مهمترین دستاوردهای انقلاب در چهار دهه اخیر اشاره کرد و همچنین استراتژی تبدیل تهدید به فرصت و چگونگی مدیریت این بحران ها توسط جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با محاصره و تحریم های اقتصادی ظالمانه دشمنان انقلاب را تشریح کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان گفت: ایران با وجود همه فشارها موفق شد تهدید را به فرصت تبدیل کند و توانست الگوی منحصر به فرد و مبتنی بر اندیشه های اسلامی و انقلابی به وجود آورد و به پیشرفت های چشمگیر و بی سابقه ای در تاریخ این کشور دست یابد.

وی به ارائه خوانشی سیاسی از تحولات فکری و اجتماعی قبل و بعد از پیروزی انقلاب پرداخت و به صورت ویژه بر مسأله تحریم ها و توطئه های دشمنان ایران تمرکز داشت.

وی گفت: آنچه مسلم است آینده مردم ایران رو به جلو و کشور در حال پیشرفت است، و دست یابی به قله های موفقیت و سرافرازی به همت والای مردم ایران بستگی دارد.

خامه یار افزود: صادرات نفت ایران و تحریم های مالی و بانکی آمریکا علیه ایران از جمله جنایت هایی است که آمریکایی ها بر علیه ملت ایران اعمال داشته اند و مردم و دولت ایران با برنامه ریزی به مقابله آن پرداختند و پیشرفت های شگفت انگیز کشورمان در همه زمینه ها، محصول این تهدیدات و تبدیل آن به فرصت است.

همچنین نشست هم اندیشی فکری-فرهنگی با موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی در منطقه الناصریة با حضور عباس خامه یار، رایزن فرهنگی ایرانی در لبنان و «د. حکم أمهز» کارشناس امور ایران و منطقه در منطقه بقاع لبنان نیز برگزار شد.

خامه یار در سخنان خود در این نشست به مقایسه شرایط قبل و بعد از انقلاب اسلامی ایران و همچنین مهمترین تحولات کشور در چهار دهه اخیر پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی، ایران را از کشوری وابسته به کشوری مستقل و قدرتمند متحول کرد به گونه ای که امروز ایران به کشوری قدرتمند و بازیگری اصلی در معادلات منطقه ای و بین المللی تبدیل شده است.

وی افزود: ایران پس انقلاب روند پرشتابی را در جهت دستیابی به علوم و دانش نوین آغاز کرده است، در نتیجه ایران امروز یکی از موفق ترین و پیشرفته ترین کشورهای منطقه و جهان در ثبت اختراعات و برتری در فناوری نانو، هسته ای، فضایی، پزشکی و سلول های بنیادی به شمار می رود.

رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه به پرسش های متعدد حاضران پاسخ گفت و بر حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از مبارزات مردم لبنان تأکید کرد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان