همه مردم باید بیمه درمان داشته باشند

۱۴۰۰/۱۱/۳۰ ۱۱:۲۷ چاپ کد خبر: 151408
[ad_1]

ایسنا/البرز عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس ستاد توانمند سازی محلات کم برخوردار کشور از ثبت نام دفترچه بیمه سلامت در محلات کم برخوردار کشور خبرداد و گفت: در ۵۵ محله کم برخوردار البرز به زودی ثبت نام  برای داشتن دفترچه بیمه سلامت انجام می شود تا افراد به صورت رایگان از بیمه درمان برخوردار شوند.

به گزارش ایسنا، علی آقامحمدی در اولین جلسه قرارگاه اجتماعی البرز که ۳۰ بهمن در استانداری البرز برگزارشد، گفت: در مورد ابتکار ایجاد قرارگاه اجتماعی در استان البرز، این اقدام بسیار قابل تقدیر است. اینکه چهار نهاد خدمات رسان اصلی شامل کمیته امداد امام خمینی(ره)، هلال احمر، ستاد اجرایی فرمان امام و بهزیستی بتوانند خدمات خود را در محلات کم برخوردار شروع کنند اقدام خوبی است که پیشرفت ها نیز به صورت هفتگی رصد می شود. امیدواریم این شیوه برای تحقق اهداف بسیار موثر باشد.

رئیس ستاد توانمند سازی محلات اجتماع محور با اشاره به اینکه دو مشکل عمده در زمینه توانمند سازی محلات وجود دارد گفت:  اینکه خواسته مردم را دستگاه ها تشخیص می دهند و مردم نقشی در این زمینه ندارند همچنین اقدامات پراکنده است که متناسب با درخواست مردم نیست از جمله مشکلات توانمندسازی محلات است.

به گفته این مسئول بناست برای هر کوچه نماینده ای برای دریافت مسائل از سوی مردم به عنوان شهردار کوچه و همچنین بانویار برای پیگیری مشکلات بانوان انتخاب شوند و دوره های آموزشی ببینند.

وی با اشاره به اینکه چهار نهاد اصلی خدمات رسان کمیته امداد امام خمینی(ره) ، ستاد اجرایی فرمان امام، هلال احمر و بهزیستی اقدامات اجرایی توانمند سازی محلات را بر عهده دارند، گفت: علاوه بر این نهادها سازمان اوقاف و امور خیریه و آستان قدس رضوی و شهرداری برای این طرح همکاری می کنند.

آقا محمدی با اشاره به شناسایی ۲۰۲۰ محله کم برخوردار در استان های مختلف کشور تصریح کرد: در البرز ۵۵ محله برای این منظور شناسایی شد. از لحاظ منطقه، منطقه ۱۲ تهران و از لحاظ استانی، استان خوزستان پایلوت این طرح است.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تمام مردم باید بیمه درمان داشته باشند، اضافه کرد: برنامه ریزی برای ثبت نام هرکدام از اهالی این محلات که بیمه سلامت ندارند انجام شده که تا نوروز بیمه شوند.

وی افزود: برای پیگیری مشکلات مسکن در این محلات طرح تعاونی آرزوی مسکن مد نظر است تا مشکلات و توانایی های مالی افراد محله سنجیده شود و بتوانیم با امکانات مختلف مشکلات مسکن افراد را نیز حل کنیم.

آقا محمدی مشکلات آموزشی را یکی دیگر از موضوعات مطرح در مناطق کم برخوردار عنوان کرد و گفت: نداشتن مکان آموزشی مناسب و نبود تعامل بین مدارس، همچنین رفع مشکل درسی برخی دانش آموزان از مشکلاتی است که متناسب با هر کدام تدابیری اندیشیده شده است. کودکانی در این مناطق وجود دارند که به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی خانواده کار می کنند؛ برای این موضوع ایجاد استارتاپ های دانش آموزی برای کسب درآمد مد نظر قرار گرفت که با تحصیل تناقضی ندارد.

به گفته آقا محمدی همچنین در مورد اشتغال برای گروه های مختلف از جمله زنان سرپرست خانوار و معتادان متجاهر راهکارهایی اندیشیده شده است.

وی افزود: برخی خانواده ها و افراد کم برخوردار هم هستند که از لحاظ تغذیه مشکل دارند، بنابراین شهرداران کوچه ها برای شناسایی مستحقان ماموریت دارند تا مواد غذایی و غذای گرم برای این افراد تعلق یابد.

وی با اشاره به اینکه در اکثر محلات یک سوم جمعیت اتباع هستند، گفت:  برای این موضوع نیز تدابیری مد نظر است.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان