[ad_1]

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سهم صندوق توسعه ملی از محل منابع حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز در سال ۱۴۰۱ را ۴۰ درصد تعیین کردند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت عصر امروز ( یکشنبه) مجلس و بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه، بند الف تبصره ۱ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند. 

بر اساس بند الف تبصره ۱ لایحه؛ سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی و خالص صادرات گاز چهل درصد(۴۰ درصد)تعیین می شود. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است درطول سال و متناسب با وصول منابع، بلافاصله نسبت به واریز این وجوه وسهم (۱۴/۵ درصد) درصد شرکت ملی نفت ایران از کل صادرات نفت خام و میعانات گازی(معاف از تقسیم سود سهام دولت) و نیز سهم چهارده و نیم درصد(۱۴/۵ درصد) شرکت دولتی ذی ربط وزارت نفت از محل خالص صادرات گاز طبیعی (معاف از تقسیم سود سهام دولت و مالیات با نرخ صفر) و همچنین سهم سه درصد(۳ درصد) موضوع ردیف درآمدی ۲۱۰۱۰۹ جدول شماره (۵) این قانون اقدام کند. کلا سهم ۳ درصد باید به ردیف مذکور واریز شده و صدر درصد آن به استان ها در جدول شماره ۱۰ اختصاص یابد. مبالغ مذکور به صورت ماهانه واریز و از ماه یازدهم امسال، محاسبه و تسویه می شود. 

وزارت نفت مکلف است هر ماه گزارش مقدار صادرات نفت خام، میعانات گازی و گاز طبیعی و فرآورده های اصلی و فرعی نفتی و گازی و ارز حاصل و همچنین وصولی آن  و میزان واردات گاز طبیعی و ارز پرداختی بابت آن را به سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه داری کل کشور) و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دیوان محاسبات کشور ارائه کند. 

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان