[ad_1]

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که طبق مصوبه مجلس میزان صادرات نفت در سال آینده، یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز و به قیمت ۷۰ دلار پیش بینی شده است.

به گزارش ایسنا، سید نظام موسوی در حاشیه جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه) با اشاره به مصوبات مجلس در بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور گفت: امروز مجلس مسائل مرتبط با درآمدهای نفتی را مصوب کرد که در آن میزان صادرات نفت در سال ۱۴۰۱ به میزان یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز و به قیمت ۷۰ دلار صورت بگیرد.

موسوی گفت که این مصوبه در کمیسیون تلفیق نهایی شده بود پیشنهادات مختلفی برای تغییر آن در صحن مجلس مطرح شد ولی این پیشنهادات رای نیاورد تا در نهایت مجلس براساس همان مصوبه کمیسیون تلفیق عمل کند. البته وزارت نفت اعلام کرده توان کافی برای رسیدن به تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت برای سال آینده وجود دارد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس توضیح داد: همچنین مجلس تصویب کرد که سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی در سال آینده ۴۰ درصد باشد؛ تاکنون دولت برای استقراض از منابع صندوق توسعه ملی و کاهش سهم واریزی نتوانسته اجازه ای از مقام معظم رهبری بگیرد به همین دلیل تمام ۴۰ درصد از سهم فروش نفت به صندوق توسعه واریز می شود.

وی ادامه داد: براساس تاکید رئیس مجلس به دلیل عدم موافقت با استقراض دولت از منابع صندوق توسعه ملی، دولت باید به صورت مکتوب برنامه خود را برای جبران کاهش درآمدهای نفتی اعلام کند، پیش از این دولت ها از سهم واریزی خود به صندوق توسعه با اذن مقام معظم رهبری استقراض می کردند که تاکنون این اجازه به دولت داده نشده است. البته به صورت شفاهی مصوبه کمیسیون تلفیق برای افزایش فروش نفت و رسیدن آن به یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در سال آینده به عنوان بخشی از پیش بینی های صورت گرفته برای جبران این کمبود آمده است اما باید این موارد به صورت مکتوب به مجلس اعلام شود.

موسوی در پایان بیان کرد: مصوبه دیگر مجلس درخصوص اختصاص سهم مناطق محروم و نفت خیز از منبع حاصل از فروش نفت بود که بر اساس آن ۱۶ هزار میلیارد تومان برای سال آینده به مناطق محروم اختصاص یافته و براساس شاخص های محرومیت این منابع توزیع خواهد شد. علاوه بر این مقرر شد تمام احکام نظارتی بودجه در سال ۱۴۰۰ در سال آینده نیز اعمال شود.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان