[ad_1]

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر روز به بهانه های مختلف مجلس مورد آماج حملات قرار می گیرد گفت: نمایندگان تاریکی روز به مجلس می آیند و در تاریکی شب از مجلس خارج می شوند اما ضعف در اطلاع رسانی موجب شده حتی برخی از جریان های مذهبی به مجلس حمله کنند.

به گزارش ایسنا، احمد حسین فلاحی در پایان جلسه علنی نوبت صبح امروز (شنبه) در تذکری گفت: نزدیک به دو سال است که مجلس جهادگونه کار می کند به طوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند که مجلس پرتلاش و پرتوان پیش رفته اما کافی نیست. ما ادعا نمی کنیم که کارهای زیادی انجام دادیم اما زحمت بسیاری کشیده شده است. با این وجود هر روز به بهانه های مختلف مجلس مورد آماج حملات قرار می گیرد و انگار کار اطلاع رسانی مجلس معطل مانده است.

وی ادامه داد: بسیاری از کارها در مجلس انجام می شود اما کسی از آنها خبر ندارد. ما در جریان بررسی قانون جمعیت و تعالی خانواده بیش از ۹۰ جلسه کار کارشناسی انجام دادیم، چند نفر از مردم می دانند که نمایندگان حتی در روزهای تعطیل یا شهادت به مجلس می آیند؟ مجلس روز گذشته از برخی تریبون ها تذکراتی گرفت که این به دلیل عدم اطلاع رسانی درست است البته به مسئولان شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفتم که اطلاعات صحیح به ائمه جمعه برسانند، متأسفانه در مورد طرح صیانت نیز اطلاع رسانی ناقص انجام شد. برخی از دوستان با شیوه رسیدگی این طرح مخالفت بودند اما رأی گیری انجام شد و طرح به کمیسیون مشترک فرستاده شد.

فلاحی اضافه کرد: چرا کسانی که شبانه روز زحمت می کشند باید مورد حمله قرار گیرند. نمایندگان تاریکی روز به مجلس می آیند و در تاریکی شب از مجلس خارج می شوند اما ضعف در اطلاع رسانی موجب شده حتی برخی از جریان های مذهبی به مجلس حمله کنند.

عبدالرضا مصری رییس جلسه در پاسخ به این تذکر گفت: همه ملت ایران می دانند که لایحه بودجه از طرف دولت به مجلس ارسال شد، مجلس کلیات لایحه را بررسی و تصویب و به کمیسیون تلفیق ارسال کرد. نمایندگان در فرصت ۱۰ روزه پیشنهادات خود را ثبت در کمیسیون کردند و کمیسیون ها نیز در جلسات مفصل این پیشنهادات را بررسی و به کمیسیون تلفیق بودجه ارسال کردند. از هر کمیسیون ۳ نماینده به مدت یک ماه در کمیسیون تلفیق بودجه به صورت شبانه روزی کار کارشناسی انجام دادند تا این لایحه پس از یک ماه به صحن علنی برسد. هم اکنون نیز در سه نوبت لایحه را بررسی می کنیم.

وی افزود: طبیعتا جوامع مختلف خواسته های متفاوتی دارند و مصوبه مجلس نمی تواند همه خواسته ها را برآورده کنند. ما نمی توانیم به تعداد افراد جامعه قانون بنویسیم. دو ماه کار کارشناسی در کمیسیون تلفیق انجام شده و در نهایت میزان، رای مردم است. نمایندگان معتمد ملت در خانه ملت به مفاد لایحه رای می دهند و آنچه تصویب می شود بر اساس قانون اساسی لازم الاجرا است.

نایب رییس مجلس همچنین بیان کرد: ما برای هیچ کس در شنیدن تکلیف ایجاد نکردیم، نمایندگان بر اساس قانون نظرات کارشناسی خود را مطرح و به آنها رأی می دهند. عمده مردم نمی دانند که نماینده ها از ۶ صبح تا ۱۰ شب در مجلس هستند و کار می کنند، امیدواریم ماحصل این تلاش ها پیشبرد امور مردم باشد. این روزها برخی با ما تماس می گیرند و از گرانی ها اظهار ناراحتی می کنند. بعضی از این پیشنهادها را دولت در لایحه آورده مانند تعرفه آب، برق و گاز که به پیشنهاد دولت در لایحه مطرح و مجلس آن را تصویب کرده است.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان