اسماعیلی وارد بیروت شد

۱۴۰۰/۱۲/۰۷ ۲۱:۰۶ چاپ کد خبر: 152230
[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رأس هیأتی برای شرکت در مراسم افتتاحیه «روزهای فرهنگی فجر» صبح امروز شنبه ۷ اسفند وارد بیروت شد و مورد استقبال وزیر لبنان، جلال فیروز نیا سفیر و عباس خامه یار رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان و جمعی از مقامات فرهنگی این کشور قرار گرفت.

این سفر بنا به دعوت همتای لبنانی محمد وسام المرتضی، وزیر فرهنگ لبنان صورت می گیرد و هفته فرهنگی کشورمان توسط و رایزنی فرهنگی کشورمان و رسالات انجام می شود.

همچنین در این سفر وزیر فرهنگ با چند نفر از مسئولان فرهنگی و رسانه ای لبنان دیدار، و پیرامون گسترش مناسبات فرهنگی دو کشور و اجرایی کردن مفاد توافقنامه فرهنگی ایران و لبنان بحث و تبادل نظر کنند.

گروه ارکستر سمفونیک تهران نیز با ٥٠ نوازنده و هم خوان قرار است طی روزهای و دوشنبه و سه شنبه هفته جاری، دو برنامه در تالارهای بزرگ رسالات و یونسکو؛ میزگردهای فکری و ادبی برگزار کند.

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ با شرکت در این برنامه ها با مقامات فرهنگی و سیاسی، فرهیختگان، دانشگاهیان و فعالان عرصه فرهنگ گفتگو می کند.

همچنین در طول روزهای برگزاری هفته فرهنگی، ده ها هنرمند از هنرمندان کشورمان به اجرای برنامه های هنری مختلف برای لبنان می پردازند؛ این هنرمندان منتخب کشورمان، به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برای شرکت در این هفته فرهنگی به لبنان اعزام شده اند.

برگزاری نمایشگاه با حضور هنرمندان و طراحان صنایع دستی از جمله خوشنویسی، کاریکاتور، عکاسی، گلدوزی، میناکاری، معرق کاری، گلیم بافی و قالیبافی از جمله برنامه های پیش بینی شده برای این هفته فرهنگی است که در مراکز مختلف فرهنگی لبنان برگزار می شود.

برگزاری نمایشگاه های علمی، تخصصی، با هدف معرفی پیشرفت ها و دستاوردهای ایران اسلامی، عرضه کتاب های متنوع، برگزاری کارگاه های هنرهای تجسمی، برگزاری میزگردهای ادبی، برگزاری کنفرانس گفت وگوهای بینابینی، و اکران چند فیلم سینمایی ایرانی از جمله فیلم «رد خون» از مهم ترین برنامه های رایزنی فرهنگی کشورمان برای این هفته فرهنگی است.

همچنین هیئت هایی از هنرمندان، شاعران و نویسندگان ایرانی و لبنانی در این برنامه های فرهنگی که در چارچوب توسعه تعاملات فرهنگی دو کشور و با هدف معرفی غنای فرهنگی ایران در لبنان و منطقه برنامه ریزی شده است، شرکت می کنند.

از دیگر برنامه های رایزن فرهنگی ایران در این هفته ، برگزاری شب شعر با حضور و شعرخوانی شاعرانی از ایران، لبنان و فلسطین است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان