[ad_1]

مذکرات وین/ تحولات اوکراین/ دستورات خودرویی رئیس جمهور/ مصوبات بودجه ای و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، اشتباه لفظی جو بایدن در سخنرانی سالانه در کنگره آمریکا، در استفاده از نام ایران به جای اوکراین در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

رئیس جمهور آمریکا در بخشی از این مراسم در یک اشتباه لفظی به جای به کار بردن «مردم اوکراین» از «مردم ایران» استفاده کرد و گفت: پوتین شاید بتواند کی یف را با تانک ها محاصره کند، اما هیچ وقت نمی تواند قلب مردم ایران را به دست بیاورد.

روزنامه دیلی میل در گزارشی درباره واکنش ها به گاف رئیس جمهور آمریکا نوشت: در شبکه های اجتماعی با ترند شدن «ایرانی ها» پس از این سخنرانی، غوغایی به پا شد.

توییت نماینده انگلیس در پایان مذاکرات وین روز سه شنبه هم از خبرهای برجامی مورد توجه مخاطبان بود.

استفانی القاق نماینده ارشد انگلیس در مذاکرات وین، در این توییت با انتشار دو تصویر به رایزنی فشرده هیات های دیپلماتیک در هتل کوبورگ اشاره کرده است.

در جلسه ویژه صبح امروز دبیر شورای عالی امنیت ملی و گروهی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محل دبیرخانه شورا، آخرین تحولات مذاکرات لغو تحریم ها تشریح شد.

دریابان علی شمخانی در بخشی از این جلسه تاکید کرد که راهبرد اصلی کشور در کنار تلاش برای رفع تحریم ها، تمرکز بر ایجاد سازوکارهای بی اثر کردن ابزار تحریم است و خوش بختانه در این زمینه اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

پس از سه ماه مذاکرات بی وقفه و تنگاتنگ میان ایران و ۱+۴ به منظور احیای برجام، گفت وگوها همچنان با جدیت در وین ادامه دارد و منابع نزدیک به هیأت مذاکره کننده کشورمان بر این نظرند که اکنون دستیابی به توافق تنها با اتخاذ چند تصمیم سیاسی مشخص از سوی طرف های غربی ممکن است.

این منابع اعلام کردند که پیشرفت قابل توجه گفت وگوها و دستیابی به پیش نویس توافق تقریبا انجام شده است. آنها معتقدند اگر تاکنون توافق نهایی نشده، صرفا به این دلیل بوده است که طرف های غربی در چند موضوع از اتخاذ تصمیمات لازم خودداری کرده و تلاش دارند با تبدیل عنصر زمان به اهرم مذاکراتی، هیأت ایرانی را برای صرف نظر کردن از خواسته هایش تحت فشار قرار دهند.

خبرهای دیگر با محوریت مذاکرات را در لینک های زیر دنبال کنید.

حمایت رهبر اکثریت سنا از مذاکرات وین

مذاکرات به نقاط کلیدی و اساسی رسیده است

رایزنی صدراعظم آلمان و بنت درخصوص مذاکرات وین

***

تحولات اوکراین و تشدید درگیری های میان روسیه و اوکراین همچنان از مهمترین سرخط های خبری این روزهاست.

در همین رابطه، جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در توییتی با مقایسه مواضع سازمان ملل و نهادهای بین المللی در خصوص حمله روسیه علیه اوکراین و حمله عربستان به یمن از آن ها انتقاد کرد و نوشت:‏سازمان ملل، تجاوز روسیه به اوکراین را محکوم و در همان جلسه یمن را به دلیل مقاومت در برابر تجاوز ۸ ساله عربستان محکوم کرد. FIFA روسیه را از جام جهانی به خاطر تجاوز به اوکراین حذف کرد و AFC میزبانی جام باشگاه های آسیا را به عربستان متجاوز به یمن داد! گلی به گوشه جمال قانون جنگل.»

دیگر اخبار  مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

هیچ گزارشی از آسیب هم وطنان نداشته ایم

ایرانیان باقی مانده در اوکراین به سرعت این کشور را ترک کنند

بررسی تحولات اوکراین در مجمع ایثارگران

***

امروزهمچنین آیت الله سید ابراهیم رئیسی در یک بازدید از پیش اعلام نشده از ایران خودرو، ابتدا از خودروهای موجود در انبارهای ایران خودرو بازدید میدانی به عمل آورد و با تأکید بر غیرقابل قبول بودن وجود این حجم از خودرو در انبار، دستورهایی برای ترخیص خودروها صادر کرد.

رئیس جمهور در هشت دستور، نکاتی را برای کیفی و کمی سازی تولید خودرو در کشور مطرح کرد.

تعیین سقف مالیاتی کارکنان دولت و حذف یارانه نقدی پردرآمدها نیز از پرمخاطب ترین مصوبات بودجه ای امروز مجلس بود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت اول امروز مجلس و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مکلف کردند بر اساس داده های متقن و ثبتی قابل اتکاء نسبت به حذف یارانه نقدی و طرح معیشتی خانوارهای پر درآمد اقدام کند.

در مصوبه ای دیگر هم سقف معافیت مالیاتی حقوق کارکنان دولت در سال آینده را تعیین شد.

گزارش کامل ایسنا از هجدهمین جلسه بررسی بودجه ۱۴۰۱، در جلسه علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه) یازدهم اسفند ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان