[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنر شهرداری تهران برنامه های این سازمان در استقبال از بهار را تشریح کرد و گفت: این برنامه ها با عنوان «فصل دل تکانی» در اسفندماه ۱۴۰۰ برگزار می شود.

وی از برگزاری برنامه «مهرآیین» خبر داد و افزود: سازمان فرهنگی هنری این برنامه را در مناسبت های گوناگون مذهبی و ملی با تجلیل از خانواده معزز شهدا برگزار می کند. این برنامه در آستانه سال نو نیز برگزار می شود و در آن گروه های جهادی با هماهنگی قبلی در خانه های شهدا حاضر می شوند و خانواده های شهدا را در خانه تکانی شب عید یاری می کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری تصریح کرد: اتوبوس «کتابگرد هدهد» در مناطق محروم و حاشیه ای شهر تهران مستقر می شود و ضمن ارائه خدمات کتابخانه ای، توزیع محصولات فرهنگی و اجرای برنامه های شاد و متنوع برای کودکان، آرزوهای آنها را در قالب نقاشی دریافت می کند. این نقاشی بر روی درخت آرزوها در یکی از مراکز خرید تهران نصب می شود و شهروندانی که در تدارک خرید شب عید هستند، می توانند آرزوهای کودکان را برآورده کنند.

فاطمیان پور با اشاره به اجرای برنامه میدانی «فصل دل تکانی» اضافه کرد: این برنامه به راه اندازی کاروان شادی و نوروزخوانی در خیابان های فرعی شهر اختصاص داشته و برگزاری آئین های سنتی نوروز نواحی ایران و توزیع محصولات فرهنگی برای کودکان و بزرگسالان بخش های اصلی آن است.

وی از تولید و انتشار بسته محصولات مجازی «فصل دل تکانی» خبر داد و گفت: هر یک از فرهنگ سراها در آستانه سال نو محصولات مجازی در قالب های گوناگون تولید و در فضای مجازی منتشر می کنند. همچنین دومین شماره از مجموعه «کتابراه» برای عرضه به صورت فیزیکی و مجازی در ایستگاه های مترو، اتوبوس و تاکسی تولید می شود. این مجموعه شامل داستان های کوتاه طنز با موضوع صداقت، قناعت و نوروز است.

سازمان فرهنگی هنری برنامه هایی هم برای اجرا در ایام نوروز تدارک دیده که متعاقباً اعلام خواهد شد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان