[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، دومین جلسه هم اندیشی رده بندی محتوا در فضای مجازی باتاکید رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی بر استفاده از مشارکت عمومی در اجرای نظام رده بندی وخدمات مربوط به کودک و نوجوان برگزار شد.

حامد حاجی ملامیرزایی رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با اشاره به اینکه جلسات تدوین نظام رده بندی محتوا و خدمات در فضای مجازی وظیفه حاکمیتی است که ذیل سند ابلاغی از مرکز ملی فضای مجازی در حوزه کودک و نوجوان برای مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی تعریف شده، گفت: در این جلسات می خواهیم این نظام رده بندی را با مشارکت دستگاه ها استخراج کنیم و به عنوان نظام رده بندی و رگولاتوری همه عرصه های محتوایی برای کودکان و نوجوانان مبنا قرار دهیم.

وی با بیان اینکه تا کنون پنج نظام رده بندی پیشنهاد شده شامل نظام مصوب بازی های رایانه ای، نظام رده بندی تبیان، پیش نویس نظام های رده بندی ساترا و سازمان سینمایی و نظام رده بندی انارستان به عنوان یکی از مدعیان بخش خصوصی که در این حوزه فعالیت می کند و تجربیات ارزشمندی دارد در این جلسات بررسی شده است افزود: این نظام های رده بندی بر اساس گونه های مختلف محتوا و خدمات تعریف شده و در واقع مبنا قرار دادن هر کدام از این نظام های رده بندی به صورت جداگانه نمی تواند محور نظام جامعی باشد که ما به دنبال آن هستیم.

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی خاطرنشان کرد: ما به عنوان مرکز فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید نظامی را ارائه کنیم که یک مقدار فراگیر باشد و همه مصادیق تولید محتوایی در فضای مجازی را در بر بگیرد.

ملامیرزایی تصریح کرد: هم اکنون همکاران ما با بررسی آن پنج نسخه نظام رده بندی و نظر کارشناسان پیش نویس طرح نظام رده بندی ای را به عنوان قدر مشترک از تعریف رده بندی، شاخص ها، مولفه ها، ابعاد سنی و رده بندی سنی استخراج کرده اند که نمایندگان سازمان ها و نهادهای مدعو در این جلسه برای تدوین یک نظام رده بندی به جمع بندی برسند تا بتوانیم آن را به عنوان نظام رده بندی محتوا و خدمات کودک و نوجوانان در همه حوزه های محتوایی و خدمت رسانی فضای مجازی مبنا قرار دهیم.

ملامیرزایی با بیان اینکه بنای ما بر این است که نظام رده بندی در دست اقدام، برای همه محتواها و خدمات کودک و نوجوانان فراگیر باشد، خاطرنشان کرد: درگاهی در سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان پنجره واحد رگولاتوری تولید محتوا و خدمات برای کودکان و نوجوانان طراحی و آماده شده که می توانیم کسب و کارها را برای فعالیت در این چهارچوب به آن درگاه هدایت کنیم.

وی از نمایندگان سازمان ها و نهادهای حاضر در جلسه خواست تا در تدوین این نظام رده بندی جامع، اهتمام ورزند.

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی درباره ضمانت اجرایی نظام رده بندی در دست اقدام کودک و نوجوان تصریح کرد: هر چند به کارگیری هوش مصنوعی به منظور رهگیری اجرایی شدن این نظام مفید است اما بنا به تجربه برخی سازمان ها بهتر است از مشارکت عمومی و تجربه جمع سپاری در بهره برداری خانواده ها از فضای مجازی برای کودکان و نوجوانانشان استفاده کنیم.

بنا بر این گزارش، دومین جلسه هم اندیشی رده بندی محتوا و خدمات کودک و نوجوان در فضای مجازی با حضور رئیس بنیاد ملی بازی های رایانه ای و نمایندگانی از مرکز ملی فضای مجازی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وزارت آموزش و پرورش و مؤسسه فرهنگی تبیان برگزار شد.

در این جلسه نماینده انارستان توضیحاتی درباره نظام رده بندی این شرکت و تجربیات خود در حوزه رده بندی سنی و محتوایی برای حضار ارائه کرد و هر یک از نمایندگان نظرات خود را با دیگر مدعوین به اشتراک گذاشتند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان