به گزارش لنگرخبر، تالاب کیاکلایه یکی از پهنه های آبی مهم شهرستان لنگرود در دهه های گذشته بود که در طی چند دهه گذشته موجب تعرض اشخصا حقیقی و حقوقی قرار گرفته که این موجب اعتراض کشاورزان و حامیان محیط زیست شده است.

در چند سال گذشته نیز مسوولین استانی و بعضا کشوری از وضعیت این تالاب بازدید و دستور پیگیری و رفع تصرف آن را داده اند ولی تاکنون بازدیدها ثمری نداشته و بعضا شاهد ساخت و ساز در زمین های تالاب نیز هستیم.

چندی پیش نیز بعد از انتشار خبری مبنی بر ساخت و ساز در زمین تالاب توسط این رسانه و بازتاب در رسانه های استان، رئیس کل دادگستری گیلان از آخرین وضعیت تالاب بازدید و دستور پیگیری به دادستان لنگرود را صادر کرد.

سیدهاشم میرحسینی امروز در گفت وگو با خبرنگار لنگرخبر با اشاره به بازدید رئیس دادگستری گیلان از وضعیت تالاب کیاکلایه و دستور وی برای رفع تصرف توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی اظهار کرد: باید در مقابل ارتباطات ناسالم و زد و بندهایی که موجب تعدی و تعرض به انفال، منابع طبیعی، تغییرکاربری زمین های کشاورزی، ساخت وسازهای غیر مجاز و به طور کلی نقض حقوق عامه می گردد با قاطعیت برخورد گردد.

وی با بیان اینکه وقوع تخلف از سوی سازمان ها و دستگاه ها به هیچ وجه قابل قبول نیست و با سازمان متخلف شدیدتر از افراد متخلف برخورد می گردد، گفت: مدیران باید در اجرای قانون و حفظ شئون اجتماعی و رعایت عدالت، پیشقدم و سرآمد باشند و به هیچ وجه قابل قبول نیست که مدیری نسبت به اجرای قوانین و مقررات و حقوق عامه تعلل وسهل انگار کند و با چنین مدیرانی برخورد قانونی می شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنگرود با تاکید بر رعایت قانون توسط مسوولین تصریح کرد: اگر مدیری با سواستفاده از موقعیت شغلی موجبات تصرفات اراضی ملی، تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ ها، ساخت وسازهای غیر مجاز وهمچنین تصرفات غیرقانونی در اموال عمومی را فراهم کند قطعا در صورت وقوع چنین امری به شدت با آن مدیر برخورد می شود کما اینکه در خصوص نحوه واگذاری تالاب کیاکلایه پرونده ای تشکیل و در حال رسیدگی می باشد.

میر حسینی با بیان اینکه موضوع پسماندها به تهدیدی علیه بهداشت عمومی و سلامت شهروندان لنگرود تبدیل شده، افزود: مدیران باید، سریعا چاره اندیشی و با اتخاذ تدابیر لازم، اقدام عاجل معمول دارند تا در أینده به بحران تبدیل نگردد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان