[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد هاشمی، ظهر چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه امیدآفرینی و جوان گرایی در مجموعه وزارت ارشاد بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: در انتخاب مدیران ارشاد در استانها این مهم را مدنظر قرار داده ایم.

وی افزود: مجموعه وزارت ارشاد تصمیم جدی دارد تا جایگاه شورای فرهنگ عمومی را به نقش خود بازگرداند البته برخی مسائل سیاسی و مدیریتی است اما از نظر مالی، برخی افراد در سازمان مدیریت هنوز در تفکرات گذشته مانده اند و مجلس نیز تاکنون برداشت درستی از این درخواست وزارت ارشاد نداشته است.

هاشمی ادامه داد: برنامه پیشنهادی وزارت ارشاد این است که دو درصد بودجه جاری کشور را توسط دستگاه ها به سمت برنامه های فرهنگی بیاید و در استانها این بودجه به سمت شورای فرهنگ عمومی هدایت شود تا این شورا کمی قدرت بگیرد.

معاون وزیر ارشاد بیان کرد: مسئله فرهنگ پیچیده و متکثر است که جز یک قرارگاه نمی تواند آن را سامان بدهد که امیدواریم با این پیشنهاد و اقدام موثر در استانها شاهد بازگشت شورای فرهنگ عمومی به جایگاه واقعی آن باشیم.

احسان عابدی، مدیرکل جدید ارشاد نیز در این نشست به بیان برنامه های خود پرداخت و خواستار کمک مسئولان استان و ارشادهای امام جمعه یزد برای انجام اقدامات لازم در زمینه تقویت شورای فرهنگ عمومی، تقویت رسانه ها و هنرمندان و … شد.

مجید جوادیان زاده، مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز از همراهی های امام جمعه یزد در چهار سال گذشته با اداره ارشاد یزد قدردانی کرد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان