[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله عبدالملکی در برنامه زنده تلویزیونی شبکه خبر درباره مصوبه شورای عالی کار اظهار کرد: بعد از یک جلسه ۱۴ ساعته و گفت وگوهایی مفصل و تا حدودی جنجالی و چالشی بین نمایندگان جامعه کارگری و کارفرمایی، حداقل های دستمزد برای سال ۱۴۰۱ مشخص شد و خبرهای خوبی برای جامعه کارگری کشور داریم.

وی ادامه داد: برای حداقل مزد ماهانه یک رشد ۵۷.۴ درصدی را داریم که نمایندگان کارگری و کارفرمایی در خصوص آن به توافق رسیدند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حداقل دریافتی یک کارگر در سال آینده با دو فرزند به ۶ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان رسیده است این عدد برای سال جاری ۴ میلیون و ۳۷۶ هزار تومان بود یعنی ۵۳.۷ درصد این عدد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: برای یک خانواده ۱.۳ نفری شامل شوهر، همسر و ۱.۳ فرزند این عدد به ۶ میلیون و ۴۳۳ هزار تومان رسیده است. این رقم در سال جاری ۴ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان بوده است که بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان افزایش داشته ایم.

وزیر کار یادآور شد: برای یک خانواده ای که یک فرزند داشته باشد این عدد برای سال آتی به ۶ میلیون و ۳۰۷ هزار تومان در ماه رسیده است در حالی که در سال جاری این رقم ۴ میلیون و ۱۱۱ هزار تومان بود که نشان می دهد تقریباً ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به پایه حقوق و حداقل ها اضافه شده است.

وی خاطرنشان کرد: چند نکته مهم وجود دارد؛ نکته اول این است که برای اولین بار بعد از دهها سال این توافق بین جامعه کارگری و کارفرمایی در ۱۹ اسفند ماه حاصل شد و این خبر خوب برای جامعه کار و تولید خیلی قبل تر از عید داده شده است چون همیشه جامعه کارگری روزهای پایانی سال نگرانی داشت که سال آینده چه اتفاقی برای آنها رخ می دهد. ولی امسال از رشد ۵۷ درصدی دستمزدها خوشحال باشند.

عبدالملکی ادامه داد: نکته دیگر این است که در آن اقلام حقوقی ای که روی بازنشستگی و مستمری بازنشستگی اثر می گذارد، افزایش بیشتری داشتیم و لذا این تصمیمی که امروز گرفته شد، روز بازنشستگی کارگران هم اثر بیشتری دارد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان