[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه جمعه ۲۰ اسفند در آئین بزرگداشت حکیم نظامی که در تالار وحدت برگزار شد با تاکید بر اینکه ما به حکیم نظامی به عنوان شاعری وحدت بخش میان همه اقوام فارسی زبان توجه داریم، گفت: نظامی یکی از محورهای وحدت آفرین برای کسانی است که به اعتلای فرهنگ فکر می کنند.

وی افزود: امشب در آئین بزرگداشت حکیم نظامی همه علاقه مندان شعر و ادب فارسی جمع هستند و آنان که نیامده اند نیز از رسانه های دیگر بیننده و شنونده این رویداد هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مفاخر ایران هر کدام سرلوحه ای بزرگ برای این سرزمین پر تمدن هستند و ما خوشبختیم که حکمای اندیشمند، در کشورمان و در دسترس هستند.

اسماعیلی با بیان اینکه نظامی از مفاخر بزرگ همیشگی ایران است، افزود: ایران فرهنگی با خط کشی ها از هم جدا نمی شود. ما به حکیم نظامی به نشانه وحدت همه اقوام فارسی زبان نگاه می کنیم و او نشانه همگرایی است نه واگرایی. نظامی یکی از محورهای وحدت آفرین برای کسانی است که به اعتلای فرهنگ فکر می کنند.

وی گفت: در ابتدای کار دولت مردمی سیزدهم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم کار ما متمرکز بر بزرگداشت نام آوران این سرزمین بود. این نشست ها با برنامه ریزی و اندیشمندی بزرگان، به اجرا درآمده است. در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر داریم از بزرگان ایران تقدیر کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با تشکر از همه کسانی که همراهی کردند تا این نشست ها و این آئین به خوبی برگزار شود، پیام رئیس جمهوری را قرائت کرد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان