[ad_1]

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی می گوید که اگر توافقی بین ایران و طرف های مذاکره کننده صورت گیرد به این معناست که به خطوط قرمز ایران و مواردی که مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد توجه شده است که اگر این اتفاق بیفتد در عرصه بین المللی تغییراتی ایجاد خواهد شد که به نفع همه دنیا و به خصوص به نفع کشور ما خواهد بود.

کیومرث سرمدی در گفت و گو با ایسنا، در رابطه با امتیازهایی که در پسابرجام می توان در نظر داشت، بیان کرد: در بحث توافق و مذاکرات وین، طبیعتا مذاکرات و گفت وگوها خوب پیش رفته و تاکنون به یک سری توافقات اولیه ضمن این گفت وگوها رسیده اند.

وی در ادامه گفت: آنچه که در حال حاضر از فحوای این مذاکرات شنیده می شود این است که آمریکایی ها بر اساس بدعهدی و بحث هایی که از قبل داشتند به نظر می رسد الان نیز بخشی از موانعی که خط قرمز جمهوری اسلامی در این مذاکرات است را ادامه می دهند که هنوز نتیجه نهایی و قطعی حاصل نشده است.  

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از طرف دیگر هم به نظر پیام مثبتی از طرف روس ها در ارتباط با کمک برای به نتیجه رسیدن برجام، به خصوص بعد از قضایای اخیر اوکراین و تحریم روسیه از طرف آمریکایی ها، نمی رسد. روس ها نیز به نوعی نگران مسائل خاص خودشان هستند.

سرمدی خاطرنشان کرد: در بحث تحریم روسیه، مسائل تجاری و روابطش با تهران از جمله مواردی است که به گونه ای پیشرفت در توافق وین را سخت می کند.

وی در رابطه با امتیازاتی که در پسابرجام برای ایران می توان انتظار داشت، عنوان کرد: قطعا اگر توافقی صورت گیرد معنای آن این است که به خطوط قرمز ایران و مواردی که مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد توجه شده است. حال اگر این اتفاق بیفتد در عرصه بین المللی تغییراتی ایجاد خواهد شد که به نفع همه دنیا و به خصوص به نفع کشور ما خواهد بود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس یازدهم یادآور شد: به طور مثال توافق اگر با شرایطی که ما داریم اتفاق بیفتد، بالاخره تحریم های ظالمانه ای که تاکنون علیه ما اعمال شده، برطرف خواهد شد. مثلا اگر تحریم های بانکی، بیمه ای و کشتیرانی علیه ما برداشته شود فروش نفت، مبادلات تجاری و بعضا ارزی ما افزایش یافته و همچنین آزاد شدن منابع مالی ما در برخی از کشورها را به دنبال خواهد داشت.

سرمدی افزود: این موارد گشایش هایی است که ایجاد خواهد شد، البته خوشبختانه با توجه به منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری در توجه به ظرفیت های داخلی، جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال ساختن فرصت از تحریم ها بوده و فرصت هایی نیز تا به حال ایجاد شده است. اما اگر کنش ها، واکنش ها و تعاملاتی که وجود دارد به نتیجه برسد قطعا باعث افزایش بودجه اقتصادی در کشور می شود و کشورمان از یک جهش خوب برخوردار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ان شاءالله با خطوط قرمزی که داریم به یک توافق خوب برسیم، اظهار کرد: توافق خوب به معنی تامین منافع طرف های مذاکره است که اگر اتفاقی بیفتد حتما فرصت های جدید و نوظهوری در عرصه داخلی و بین المللی خواهیم داشت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: احساس می کنم که با رشد این روند حقانیت مردم ایران در حال اثبات است، اگرچه در بحث مذاکرات موانع و شیطنت های طرف های مذاکره مخصوصا آمریکایی ها هنوز وجود دارد و یک سری مسائل هست که باید حل شود.

انتهای پیام


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان