فراتر از یک جنایت

۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۰۳:۲۱ چاپ کد خبر: 153834
[ad_1]


خبرگزاری فارس؛ یادداشت- حجه الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی پور*: وزارت کشور عربستان سعودی ۸۱ نفر را به جرم آنچه ارتباط با تروریسم خواند، اعدام کرده است.بر اساس آنچه منابع آگاه اعلام کرده اند،  ۴۱ نفر از این افراد اعدام شده از جوانان جنبش مسالمت آمیز الحراک و از اهالی مناطق شیعه نشین الاحساء و القطیف بودند. تنها اتهام  این جوانان بیگناه ، مخالفت با تروریسم دولتی سعودیها  در منطقه بوده است. تروریسمی که ظاهری بومی اما مصدری فرامنطقه ای دارد. بر همگان مسجل  است که تروریسم دولتی سعودیها بدون حمایت برخی بازیگران غربی و رژیم صهیونیستی، اساسا مجالی برای ظهور پیدا نمی کند.

طی دهه های اخیر، سعودیها در ازای خرید تسلیحات ( حتی از نوع غیر متعارف) از کشورهای غربی ، میلیاردها دلار نفتی خود را به خزانه آمریکا و عده ای از کشورهای اروپایی ریخته اند. بازیگران غربی نیز در یک معامله وقیحانه و آَشکار، به حامیان جنایات و نسل کشی رژیم سعودی در منطقه و داخل عربستان تبدیل شده اند. جای بسی تاسف دارد که پس از شهادت هزاران کودک یمنی طی هشت سال اخیر در این کشور جنگ زده و محروم، هنوز سازمان ملل متحد نام عربستان سعودی را در لیست ناقضین حقوق کودکان قرار نداده است!

از سوی دیگر، دبیر کل سازمان ملل متحد که  حدود دو هفته گذشته و در همان نخستین روز وقوع جنگ اوکراین، از مقامات روسی خواسته بود تا به نام انسانیت جنگ را متوقف سازند، اکنون کمترین سخنی از انسانیت و حریت به میان نمی آورد! گویا جان دهها جوان  شیعه عربستانی که در مظلومیت مطلق به شهادت رسیداه ند برای مقامات ارشد سازمان ملل متحد اساسا کمترین اهمیتی ندارد. پرده برداری از این حقایق( هر چند که بسیار تلخ هستند) مصداق عینی جهاد تبیین می باشد. امروز نه تنها ملتهای مسلمان، بلکه انسانهای آزاده در سرتاسر دنیا باید نسبت به بی عدالتی حاکم در نظام بین الملل و کتمان هدفمند جنایات سعودیها توسط رسانه های پرادعا در غرب آشنا شوند.

مقایسه رویکرد و رفتار رسانه های غربی در قبال قتل عام آشکار سعودیها و جنگ اوکراین، ذهن هر انسان آزاده ای را مغشوش می سازد. سیاستمداران و رسانه های غربی با تفکیک انسانها در دنیا به عنوان شهروندان درجه اول یا چندم ، دست بازیگرانی مانند رژیم سعودی را برای کشتار و نسل کشی باز گذاشته اند. باید گفت که حتی جان شهروندان اوکراینی نیز برای این سیاستمداران و رسانه ها ارزشی ندارد و  از دید آنها، تنها " منافع پشت پرده صاحبان قدرت" است که به خون انسانها در کشورهای مختلف دنیا معنا می دهد! حال متوجه می شویم که چرا تروریسم دولتی سعودیها به مثابه " تروریسم خوب" از سوی غرب مورد حمایت قرار می گیرد.

در چنین شرایطی سکوت هر انسان آزاده ای در دنیا مصداق انفعال در برابر دشمنان قسم خورده بشریت می باشد. یکی از بایسته های جهاد تبیین، رصد آگاهانه رویکرد و رفتار دشمنان می باشد. آمریکا ، رژیم صهیونیستی و مهره های آنها، هزینه زیادی بابت زدودن این آگاهی جمعی در جهان صورت می دهند .قطعا در برابر این حجم از لاپوشانی و انحراف نباید منفعلانه عمل کرد.....

* رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

انتهای پیام/









این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید




[ad_2]

منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان