[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حشمت الله قنبری در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته رشت با تبریک میلاد با سعادت حضرت مهدی (عج) با اشاره به موضوع مهدویت، اظهار کرد: مهدویت وعده داده شده در میان همه ادیان الهی است.

وی با بیان اینکه میل به ظهور در میان همه فطرت های پاک وجود دارد، گفت: حرکت در مسیر رسیدن به کمال و مهدویت بسیاری از خسارت ها و گناهان را جبران می کند.

پژوهشگر تاریخ اسلام در ادامه با اشاره به جایگاه این موضوع در دین اسلام، افزود: حرکت در این مسیر سعادت را برای انسان ها به دنبال دارد زیرا منتظر همیشه در انتظار به سر برده و برای تمام شدن این انتظار هر کاری که از توانش بر می آید انجام می دهد.

وی با بیان اینکه نمی توان همیشه افراد اهل انتظار را منتظر ظهور معرفی کرد، تصریح کرد: انتظار درست زمانی است که افراد اهل ظهور باشند و برای سعادت و کمال خود تلاش کنند.

قنبری در ادامه با اشاره به اینکه انتظار برای ظهور منجی نباید تنها به واسطه رفع مشکلات و بازگشایی گره ها خود باشد، اضافه کرد: منتظران ظهور باید به درک درست از انتظار و مسیر رسیدن به منجی برسند.

استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه اینکه منتظران باید به استانداردهای امام زمان (عج) را در زندگی فردی و اجتماعی خود رعایت کنند، ادامه داد: کسی که از معارف دینی و مذهبی فاصله گرفته نمی تواند خود را منتظر و مرد میدان بداند.

پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه تا زمانی که زندگی فردی و اجتماعی ما رنگ مهدویت به خود نگیرید منتظر واقعی نیستیم، افزود: میدان دار واقعی ظهور کسی است که همه ابعاد زندگی وی رنگ و بوی امام زمان را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه زمینه سازی ظهور را باید از خودمان آغاز کنیم، اضافه کرد: زندگی در عصر انتظار بسیار سخت است نمی توان به زبان خود را منتظر ظهور معرفی کرد اما در عمل به گونه ای دیگر اقدام کرد.

قنبری با بیان اینکه تا زمانی که سبک زندگی منتظران مهدوی نشود عصر غیبت را تجربه نکرده اند، بیان کرد: رسیدن به حضرت ولیعصر (عج) دست نیافتنی نیست اگر بتوانیم استانداردهای منتظران ظهور را رعایت کنیم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان