[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رضا رمضانی شامگاه جمعه در مراسم جشن ولادت امام عصر (عج) که در مسجد جامع لنگرود برگزار شد، اظهار کرد: لنگرود از شهرهای با سابقه در دیانت و ولایت پذیری است و افراد متدین زیادی در این شهر زندگی می کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه لازم است که در هر شهری سند فرهنگی نوشته و کارها بر اساس برنامه تنظیم شود، افزود: خوشبختانه نسل جوان ما پا در رکاب است و باید با این ها جلسات مکرر گذاشته شود؛ ما هم مشتاق این نوع جلسات هستیم.

وی ضمن تبریک نیمه شعبان و میلاد امام عصر (عج)، با تاکید بر ارتباط فکری و معنوی با امام زمان (عج)، تصریح کرد: ما باید نسبت به امام معرفت خود را زیاد کنیم.

محور تحقق سیاست دینی تحقق عدالت است

آیت الله رمضانی با اشاره به اینکه شناخت و معرفت نسبت به امام زمان (عج) باید گسترش پیدا کند، اضافه کرد: هر چه معرفت و شناخت بیشتر باشد، محبت هم قطعاً بیشتر می شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خیلی ها هستند که فقط دعای ندبه می خوانند و اشک می ریزند، ولی کار عملی برای بسترسازی ظهور انجام نمی دهند، تصریح کرد: حتی عده ای اعتقاد دارند که این انقلاب مانع ظهور حضرت مهدی (عج) بوده؛ این یک انحراف است که برخی بگویند هیچ قدمی نباید بگذاریم تا فساد کل جهان را فرا بگیرد.

وی افزود: وظیفه ما در مقابل مشرک مهاجم که اقدام به توطئه، ظلم، قتل، تبعیض و …می کنند، ایستادگی و مقابله است.

آیت الله رمضانی اظهار داشت: سیاست دینی برپایه ارزش های اسلامی، مبنا و محور دارد و محور آن تحقق عدالت است که باید برای آن هزینه پرداخت کرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه عدالت، آرزوی همه انبیای الهی است، تأکید کرد: همه انبیا برای تحقق عدالت آمدند و عدالت هم یعنی هر چیزی در جای خود باشد.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) بااخلاق خود یک دین جهانی معرفی کرد ولی بعدها بنی امیه و بنی عباس نگذاشتند احکام ناب دینی پیاده شود و دین به دست اشرار سپرده شد.

آیت الله رمضانی ابراز کرد: اگر دین به دست نادان ها سپرده شود، هیچ چیز از آن باقی نمی ماند و اسلام وارونه معرفی می شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه درگذشته اسلام در پستو خانه ها و قرآن روی طاقچه ها بود، تصریح کرد: امروزه اسلام در برابر استکبار قدرت پیدا کرده و تنها قدرت مقابله با این جریان است.

وی در ادامه سردار شهید سلیمانی را مجاهدی برشمرد که واشنگتن را عاجز کرد، افزود: به همین دلیل با حکم ترامپ جنایتکار به شهادت رسید و همه آزادی خواهان جهان را متأثر کرد.

عدالت بدون مقاومت تحقق نمی یابد

آیت الله رمضانی با بیان اینکه عده ای با ایجاد داعش که در یک روز یک هزار نفر را سر می برید، به دنبال این بودند که دین را خشن نشان دهند، گفت: عده ای برای هراس جامعه، به نام دین خشونت را جلوه می دهند در حالی که پیامبر اسلام (ص) برای انتشار رحمت وارد میدان و کارزار شد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه عدالت بدون مقاومت تحقق پیدا نمی کند. تأکید کرد: تحقق عدالت هزینه می خواهد.

وی با بیان اینکه مقاومت و جهاد در همه ادیان بوده و در قرآن کریم، ۴۰۰ آیه در رابطه جهاد و مقاومت است، خاطرنشان کرد: این تعداد اشاره در قرآن بیشتر از تعداد اشاره به نماز، روزه، امربه معروف و نهی از منکر، حج و … است.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه وظیفه منتظران حضرت مهدی (عج)، «جهاد تبیین» است که در قرآن با عنوان جهاد کبیر یاد شده است، اظهار داشت: جهاد ۱۳ ساله پیامبر در مکه، به معنای جهاد تبیین بود و به بیان احکام الهی و تبیین آن سپری شد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: آیات مربوط به جهاد به معنای جنگ در مقابل کافران ستیزه کار، از دوم هجرت به بعد در مدینه نازل شده است.

وی به نقشه دشمنان برای به انحراف کشیدن اسلام اشاره و تأکید کرد: بعضی ها در آلمان پروژه ۱۵ ساله با بودجه دولتی دارند که به مخالفت با قرآن به عنوان کتاب قانون بپردازند.

آیت الله رمضانی افزود: این در حالی است که قرآن کریم، نسخه شفابخش زندگی است و باید به آن عمل کرد و پایبند بود.

لزوم تدبیر برای حل مشکلاتن معیشتی

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در ادامه با اشاره به اینکه ائمه جمعه باید جهاد تبیین تشریح کنند، تصریح کرد: بعضی ها می خواهند بگویند انقلاب در چهل سال گذشته کاری نکرده است در حالی که ما الان قدرت علمی در دنیا هستیم.

وی تأکید کرد: مشکلات اقتصادی و معیشتی و گرانی برخی از کالاهای اساسی وجود دارد که نیازمند تدبیر است؛ همه قوا باید تلاش کنند تا این اراده انجام شده و مشکلات معیشتی مردم حل شود.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دارد مسیر خود را طی می کند و جهاد در حوزه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باید انجام شود، اضافه کرد: امروز کشور در پیچ تاریخی قرار گرفته و فرصت امروز، طلایی است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه معرفت نسبت به امام زمان (عج)، همان اطاعت و شناخت وظیفه نسبت به جامعه است، اذعان کرد: اگر می خواهیم پیروی و ولایت خودمان از حضرت مهدی (عج) نشان بدهیم، نمونه آن را باید در تبعیت از مرجعیت و ولایت نشان دهیم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان